شلوارک رباتیک برای راحت تر دویدن در مسافت های طولانی

    کد خبر :592878

گروهی از محققان از تولید یک شلوارک رباتیک خبر داده اند که پوشیدن آن راه رفتن و دویدن را در مسافت های طولانی برای انسان راحت تر کرده و از خستگی افراد می کاهد.

پژوهشگران دانشگاه هاروارد، چونگ آنگ کره جنوبی و نبراسکا که با همکاری یکدیگر این شلوارک را ابداع کرده اند می گویند این محصول توانایی های بدنی انسان ها را افزایش می دهد تا آنها بتوانند مسافت بیشتری را طی کنند.

این اختراع به خصوص به افراد کم توان، مسن و معلول و همین طور سربازان و افرادی که به تناسب فعالیت های شغلی خود باید در طول روز مسافت های زیادی را طی کنند، کمک می کند تا وظایف محوله را با خستگی کمتری انجام دهند.

این شلوارک رباتیک مجهز به هوش مصنوعی نیز هست و با بررسی نحوه حرکت بدن و پاهای افراد و ماهیچه های آن، میزان مصرف انرژی بدن را با کمک رسانی به پاها کاهش می دهد.

سازندگان این شلوارک مدعی هستند که محصول یادشده به ازای هر ۱.۵ متر راه رفتن مصرف انرژی بدن را تا ۹.۳ درصد و به ازای هر ۲.۵ متر دویدن این رقم را تا ۴ درصد کاهش می دهد.

هنوز مشخص نیست آیا برنامه ای برای عرضه تجاری این محصول که با حمایت مالی آزمایشگاه دارپای ارتش آمریکا تولید شده، وجود دارد یا خیر.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید