آخرین تلاش‌های آمریکا برای مصادره نفت آدریان

    کد خبر :592700

دادگاهی در واشنگتن پس از آنکه دولت جبل الطارق به درخواست وزارت دادگستری آمریکا برای ادامه توقیف نفتکش گریس ۱ جواب مثبت نداد، به مصادره نفت این نفتکش رای داد.

اقتصاد آنلاین-  نفتکش موسوم به گریس 1 که حالا به آدریان دریا تغییر نام داده است در حال حاضر بعد از شش هفته توقیف در جبل‌الطارق آزاد شده و منتظر خدمه جدید برای حرکت است. این در حالی است که آمریکا بعد از ناکام ماندن در توقیف مجدد این نفتکش، از تلاش برای سنگ اندازی در بازگشت آن کوتاه نیامده است.

در این راستا دادگاه بخش کلمبیا که سابقه ای طولانی در صدور آرای ضد ایرانی و مصادره اموال ایران به خصوص به نفع صهیونیست ها دارد، مدعی شده اسنادی را در اختیار دارد که نشان می دهد طرحی از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که از نظر رژیم آمریکا یک سازمان تروریستی خارجی شناخته شده است، برای دسترسی غیرقانونی به سیستم مالی این کشور به منظور پشتیبانی از حمل قاچاق به سوریه از ایران وجود دارد.

به ادعای این دادگاه، این طرح شامل طرف‌های مختلف وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که با سفرهای فریبنده گریس ۱ افزایش یافت. بر مبنای ادعای بی اساس این دادگاه ضد ایرانی، شبکه‌ای از شرکت‌های پیشران که گفته می‌شود میلیون‌ها دلار در حمایت از چنین طرح‌هایی پولشویی کرده اند در رابطه با نفتکش گریس1 هستند.

این دادگاه قیمت نفت این نفتکش را ۹۹۵ هزار دلار آمریکا برآورد کرده و اتهام نقض مقررات مالی آمریکا، به کلاهبرداری، پولشویی و نقض مقررات مربوط به مبارزه با تروریسم را مطرح کرده است.

از سویی دیگر اما گزارش های منتشر شده در روز جمعه از آغاز حرکت گریس ۱ از جبل‌الطارق خبر دادند، اما اطلاعات کشتیرانی و دریانوردی جهانی نشان می‌دهد که این نفتکش عظیم همچنان در بندر جبل الطارق لنگر انداخته است.

پیشتر یک رسانه محلی جبل‌آلطارق گزارش داده بود به دلیل نیاز نفتکش ایرانی به تغییر شش نفر از خدمه، از جمله ناخدای کشتی، ممکن است خروج آن از جبل‌الطارق به تعویق بیفتد. از این رو به نقل از منابع اگاه حرکت نفتکش ایرانی پیش از یکشنبه و رسیدن خدمه جدید بعید است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید