مدیرعامل صندوق بازنشستگی از دخالت روحانی در برکناری‌اش خبر داد

    کد خبر :592576

درحالیکه علی ربیعی، سخنگوی دولت، دستور رئیس‌جمهور برای برکناری رئیس صندوق بازنشستگی را تکذیب کرده بود، صالحی در توئیتی کنایه‌آمیز، دخالت حسن روحانی در این برکناری را تأیید کرد.

22 مرداد بود که صالحی 37 ساله مدیر جوان صندوق بازنشستگی کشوری از سمت خود عزل شد.

وی که 10 فروردین امسال به عنوان مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری منصوب شده بود پس از فقط 4 ماه مدیریت، برکنار شد.البته در همین مدت، برای اولین بار مدارک تحصیلی مدیران صندوق و شرکت‌های تابعه را منتشر کرد؛ او همچنین برای اولین بار جمع حقوق و مزایای مدیران صندوق و شرکت‌های تابعه‌اش را منتشر کرد.

وی در قدم بعدی‌اش صورت‌های مالی شرکت‌های صندوق بازنشستگی کشوری را منتشر کرد و در تدارک انتشار جزئیات پرونده‌ها و پروژه‌های چند هزار میلیادری زیرمجموعه‌های این صندوق بود که عمر مدیریتش بر صندوق به پایان رسید.

صالحی در آخرین توییت خود پیش از برکناری‌اش نوشته بود: «هرچه امور صندوق بازنشستگی را شفاف‌تر می‌کنیم، فشارها و تخریب‌ها نیز بیشتر می‌شود. گام مهم بعدی، انتشار جزئیات پرونده‌ها و پروژه‌های چندصد و چندهزار میلیارد تومانی است».

در میان اخبار برکناری این مدیر جوان،گفته شد که عزل وی توسط رئیس جمهوری اتفاق افتاده موضوعی که چندی بعد از سوی علی ربیعی سخنگوی دولت رد شد.

به گزارش فارس، ربیعی در جمع خبرنگاران گفته بود که «کمال بی‌انصافی است که مدتهاست می‌دانیم که این بحث مطرح است و نباید به دستور رئیس‌جمهور منتسب کنیم، خوانش خوانش نادرست و غلطی است. از روزهای اول سازمان‌های نظارتی اعلام کردند که با توجه به ماده قانونی ایشان حائز شرایط نیست و دیوان محاسبات این را به‌صراحت اعلام کرده بود، حتی در دوره‌ای که مرتضوی این مقام را کسب کرد، دیوان‌ به مدرک تحصیلی او ایراد گرفت. این ایراد دستگاه نظارتی بوده است.»

این درحالی است که شب گذشته سیدمیعاد صالحی مدیر عزل شده وزارت رفاه در توئیتی اعلام کرد که به تصمیم رئیس جمهور برای برکناری اش احترام می گذارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید