حواشی کمک‌ وزارت ارشاد به شجریان

    کد خبر :592423

در ادامه روند شفاف‌سازی‌های دولت درباره اختصاص بودجه‌ها به نهادها و افراد مختلف اتفاقی افتاد که حواشی زیادی به‌دنبال داشت. ماجرا به اقدام چند روز پیش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برمی‌گشت که برای اولین بار فهرستی از اشخاص حقیقی و حقوقی مورد حمایت از سوی معاونت توسعه مدیریت و منابع را منتشر کرد.

این فهرست به حمایت‌های سال 97 اختصاص داشت که در قالب فعالیت‌های فرهنگی، هنری و دینی صورت گرفته بود. در فهرست اشخاص حقیقی که وزارت فرهنگ و ارشاد نام‌شان را منتشر کرده، اولین نفری که بیش از همه شهرت دارد و نظر خواننده را جلب می‌کند، محمدرضا شجریان است.

روبه‌روی نام تمام این اشخاص حقیقی، ذیل «شرح اقدام» نوشته شده «انجام فعالیت‌های فرهنگی، هنری، دینی استان‌ها» که در این فهرست آمده به محمدرضا شجریان، استاد آواز ایران، ١٠‌میلیون تومان پرداخت شده است. بعد از انتشار این خبر و واکنش‌های پیش آمده درباره اینکه هنرمندی در سطح شجریان اصلاً نیازی به کمک مالی دارد یا خیر یا اینکه چرا برای او با چنین جایگاهی فقط 10 میلیون تومان درنظر گرفته شده است.

در نهایت اما مدیرکل روابط عمومی وزارت ارشاد به این خبر واکنش نشان داد و وجود نام محمدرضا شجریان استاد آواز ایرانی را در این لیست نتیجه‌ یک تشابه اسمی دانست. همایون امیرزاده در این رابطه گفته است: «انتشار نام محمدرضا شجریان در لیست کمک‌های وزارت ارشاد فقط تشابه اسمی است و هیچ ارتباطی به محمدرضا شجریان، هنرمند شناخته شده عرصه موسیقی، ندارد.

نام پدر (حسن) و محل فعالیت هنرمند یاد شده، با استاد شجریان، در لیست منتشره نیز تفاوت دارد». وی افزود: «البته که باید در این جدول منتشره توسط کمیته شفافیت وزارتخانه، شفافیت لازم به عمل می‌آمد، با این حال، این صرفاً یک اشتباه بوده است.

امیرزاده در رابطه با کمک‌های تخصیصی به فرد مذکورهم گفت: محمدرضا شجریانی که کمک‌های وزارت ارشاد را دریافت کرده است، هنرمند شصت ساله تئاتر و صداوسیمای استان یزد است و کمک‌های پرداخت شده از جانب ارشاد، هیچ ارتباطی با استاد محمدرضا شجریان ندارد».

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید