امام صادق (ع) پرچمدار مکتب علمی اسلام هستند

    کد خبر :59242

کارشناس امور دینی گفت: امام صادق (ع) پرچم‌دار مکتب علمی در دین مبین اسلام هستند که به ‌واسطه تربیت چهار هزار شاگرد، نقش مهمی را در این عرصه ایفا کردند.

حجت‌الاسلام سیدعلی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: جعفر در عربی به معنای نهر جاری و پرفایده است‌ و کلمه صادق به معنای درستکار و راستگو معنا شده است که این دو نام و لقب امام جعفر صادق (ع) است.

وی افزود: دوران زندگی امام جعفر صادق (ع) به دلیل بروز اختلاف بین دو خاندان بنی‌امیه و عباسیان شاهد تحولات جدی در دین اسلام هستیم؛ به‌ طوری‌ که در این عرصه شاهد فعالیت جدی در عرصه علم از سوی امام محمدباقر (ع) و امام جعفر صادق (ع) هستیم.

موسوی تصریح کرد: تربیت چهار هزار شاگرد، نتیجه فعالیت علمی امام جعفر صادق (ع) در طول عمر شریف‌شان بود که هریک از این شاگردان نقش بسیار مهمی را پس از امام به عنوان ادامه‌دهنده راه ایشان ایفا کردند که در تاریخ اسلام هر یک صاحب یک اثر ماندگار هستند.

وی یادآور شد: مکتب علمی امام جعفر صادق (ع) الگوی برتر علم‌آموزی در اسلام است که باید چنین الگویی در جامعه پیاده‌سازی شود.

موسوی خاطرنشان کرد: علم و عالم جایگاه بسیار مهمی در جامعه دارند، به‌ طوری‌ که خداوند متعال چنان جایگاهی به عالم داده است که شاید بسیاری بدان غبطه بخورند و این نشان از اهمیت علم در اسلام دارد که پرچم‌دار آن امام جعفر صادق (ع) هستند که نام مکتب تشیع به نام ایشان ثبت و ضبط شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید