عضو مجلس خبرگان: اطلاعات درستی به آیت الله مصباح ندادند

  • سیاسی
  • شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ ۹:۱۰
    کد خبر :592338

آیت الله بطحایی گفت : من در قم زندگی می کنم و 20 سال است که درس خارج می گویم. واقعا در بین علما و مرجعیت چنین کسی را نمی شناسم که دنبال تضعیف رهبری باشد، اگر سراغ داشتم حتما صریح به او انتقاد می کردم.

اخیرا آیت الله مصباح یزدی صحبتی کرد که در فضای مجازی انعکاس زیادی داشت و درباره آن نظرات و دیدگاه های مختلفی مطرح شد.

آیت الله مصباح یزدی گفت «امروز در گوشه و کنار حوزه، کسانی پیدا می‌شوند که می‌خواهند رهبری را تضعیف کنند، درباره ایشان شبهه ایجاد می‌کنند، با لحن سبک از ایشان یاد می‌کنند، این نعمت‌هایی که خدا به دست ایشان نصیب ما کرده را ندیده می‌گیرند و ناسپاسی می‌کنند؛ با این که شاید استصحاب قهقرا را بهتر از من بلد باشند!»

به گزارش نامه نیوز:درباره این جمله آیت الله مصباح یزدی، آیت الله سیدهاشم بطحایی به نامه نیوز گفت: 62 سال است که در حوزه علمیه قم هستم، یعنی حوزوی بودنم به قدری متبلور است که کسی باور نمی کرد من دانشگاهی بودم و لیسانس، فوق لیسانس و دکترا دارم. امروز هم در دانشگاه و هم در حوزه تدریس می کنم.

وی نظام جمهوری اسلامی را نظام الهی خواند و افزود: این نظام براساس کتاب و سنت پایه گذاری شد بنابراین علت محدثه این نظام صرفا شعار قرآن، سنت و اسلام بوده و هست؛ اگر غیر از این بود یقینا انقلاب نمی شد. علت مبقیه اش هم توجه به قرآن، سنت پیغمبر و راه و رسم ائمه اطهار است که بهترین پاسخگوی تمدن در جامعه بشری محسوب می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: علما دست اندرکار این تمدن و بیانگر علت محدثه انقلاب بودند. امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی را بنیان گذاشتند و مقام معظم رهبری این راه را ادامه دادند و مراجع عظام تقلید هم حامی و یاور این نظام بودند.

وی افزود: زمان پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) نیز عده ای بی آبرو و بی ادب حرف هایی می زدند مثلا گفتند «علی جنگ بلد نیست» که حضرت علی جواب داد «بی انصاف من بچه جنگ هستم». حالا شاید کسی در گوشه و کنار بر اثر ناراحتی از اوضاع اقتصادی کشور حرفی بزند و بدخواهان نظام در فضای مجازی این حرف او را به لحاظ معنایی عوض کرده باشند و طور دیگری جلوه دهند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه کسی را در حوزه نمی شناسم که به دنبال تضعیف رهبر معظم انقلاب باشد چون تضعیف رهبری یعنی تضعیف حوزه، گفت: من در قم زندگی می کنم و 20 سال است که درس خارج می گویم. واقعا در بین علما و مرجعیت چنین کسی را نمی شناسم اگر سراغ داشتم حتما صریح به او انتقاد می کردم.

وی ادامه داد: از شخصیت های سرشناس حوزه اگر کسی چنین حرفی زده باشد، قطعا در مقابل او موضعگیری می شد چون امروز وضعیت یمن، افغانستان، میانمار، کشمیر، عراق و سوریه را می بینیم، حتی آمریکا و اروپا هم با مشکلات زیادی دست به گریبان هستند اما ما رهبری شجاع، دلاور و اهل تقوا و پرهیزگاری داریم که با وجود این همه نارسایی و آتش افروزی ها در منطقه و جهان، طوری ایران را هدایت کرده که کشور ضمن داشتن ثبات و آرامش، با قدرت در مقابل غربی ها رفتار می کند. در چنین وضعیتی چه کسی جرأت دارد که {درحوزه} تضعیف رهبری کند.

بطحایی اظهار کرد: امکان دارد یک شخصی یا طلبه ای رفته پیش آقای مصباح و گفته باشد«فلان جا بودم، کسی انتقادی به رهبری وارد کرد» اما این طور نیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید