اهتزاز پرچم «سازش» توسط اسپایدرمن فرانسوی بر روی برج هنگ‌کنگ

    کد خبر :592126

“مرد عنکبوتی” فرانسه امروز (جمعه) با بالا رفتن از آسمانخراش ۶۸ طبقه‌ای در هنگ‌کنگ پرچمی را که نماد سازش بین چین و این دولتشهر است، به اهتزاز در آورد.

به گزارش بازتاب، به نقل از خبرگزاری رویترز، “آلن رابر” که به اسپایدرمن فرانسوی معروف است، بدون تجهیزات و با دست خالی از آسمانخراش “مرکز چئونگ کونگ” واقع در منطقه تجاری هنگ‌کنگ بالا رفت و این پرچم را که نماد سازش و مصالحه بین چین و هنگ‌کنگ است، به اهتزاز درآورد.

این اقدام از سوی این مرد عنکبوتی در حالی صورت گرفته که هنگ‌کنگ چندین هفته است که درگیر ناآرامی و تنش است و قرار است یک راهپیمایی بزرگ دیگر هم امروز و روزهای آتی در این دولتشهر برگزار شود.

این سومین باری است که این مرد فرانسوی از این آسمانخراش بالا می‌رود.

۱۰ هفته مداوم تقابل میان مردم و پلیس در هنگ‌کنگ و اعتراضات گسترده در این شهر باعث شده تا این قطب تجاری چین به محلی از درگیری‌ها و ناآرامی‌ها بدل شود و بسیاری از سرمایه‌گذاران بیم آن را داشته باشند که در تجارت خود دچار مشکل شوند.

علت اصلی اعتراضات طرح لایحه استرداد مظنونان به چین برای محاکمه و دادگاهی بوده که به درخواست‌هایی برای برکناری “کری لام”، مدیر اجرایی این دولتشهر نیز گسترش یافت؛ بیش از ۷۰۰ تن در جریان این اعتراضات که از ژوئن آغاز شده، دستگیر شده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید