33 درصد سمن‌های کشور غیرفعال یا نیمه فعال هستند

    کد خبر :591963

معاون مشارکت های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور با بیان این‌که طی دو سال اخیر بیش‌ترین طرح‌های اجتماعی با حضور سازمان‌های مردم نهاد انجام شده است، گفت: تمامی اعتبارات اجتماعی در برخی از استان‌های کشور از طریق سازمان‌های مردم نهاد هزینه شده است که این امر نشانگر رویکرد مثبت دولت به حضور سازمان‌های مردم در خط مقدم است.

کمال اکبری در همایش سازمان‌های مردم نهاد آذربایجان شرقی، با بیان این‌که دولت به دنبال توسعه‌ی کمی و کیفی سازمان‌های مردم نهاد است، گفت: باتوجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که همواره بر استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و مباحث مختلف تاکید دارند، ریاست جمهوری به وزارت کشور ابلاغ کرده تا گام‌هایی برای توسعه‌ی کمی و کیفی سمن‌ها برداشته شود.

وی با بیان این‌که در حال حاضر نزدیک به 20 هزار سازمان مردم نهاد در کشور وجود دارد، افزود: از این تعداد 67 درصد سازمان‌های مردم نهاد کشور فعال بوده و مابقی نیز غیرفعال یا نیمه فعال هستند، باید بتوانیم تمامی این سازمان‌ها را فعال کنیم.

معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور با تاکید بر این‌که دولت باید بتواند بستر لازم از جمله بستر حقوقی را برای فعالیت سازمان‌های مردم نهاد فراهم کند، گفت: لایحه‌ی سازمان‌های مردم نهاد در دولت تدوین شده و به زودی در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود. نمایندگان مجلس و سازمان‌های مردم نهاد در تدوین و طراحی این لایحه نقش داشتند و بارها جلساتی برای اخذ نظرات سازمان‌های مردم نهاد برگزار کردیم.

وی با بیان این‌که مسئولیت اجتماعی در جامعه از مهم‌ترین دستاوردهای سازمان‌های مردم نهاد است، بیان کرد: برانگیختن حس مسئولیت اجتماعی نسبت به جامعه جزوی از انتظارات ما از سازمان‌های مردم نهاد است، سازمان‌های مردم نهاد باید مسئولیت اجتماعی را از دولت و دستگاه‌های دولتی، خصوصی، عمومی و شرکت‌ها مطالبه کنند.

اکبری افزود: حدود 600 سازمان مردم نهاد بین المللی، ملی و فرا استانی، استانی، شهرستانی و محلی در کشور وجود دارد، به تازگی آیین نامه‌ی اجرایی سازمان‌های مردم نهاد محلی نیز ابلاغ شده است که این انجمن‌های غیردولتی ها در محلات شهر و روستایی بدون تشریفات شکل گرفته و زیر نظر بخشداران اداره می‌شوند.

وی با تاکید براین‌که سازمان‌های مردم نهاد باید بتوانند مشارکت مردم را جلب کنند، گفت: برانگیختن مردم به ویژه جوانان برای حضور در کار گروهی باید جزو مهم‌ترین فعالیت‌های سمن‌ها باشد.

به گزارش ایسنا، معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور با بیان این‌که توسعه‌ی کیفی سازمان‌های مردم نهاد جزو برنامه‌ی اصلی دولت در سال جاری است، گفت: آبان ماه سال جاری، انتخابات نماینده‌ مردم نهاد در شوراهای توسعه و حمایت ملی، استانی و شهرستانی را خواهیم داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید