با نزدیک شدن به ماه‌های محرم و صفر صورت می‌گیرد

اختصاص اعتبار برای رفع نقاط حادثه‌خیز جاده‌های هم‌مرز با عراق

    کد خبر :591806

معاون عمرانی وزارت کشور گفت: به منظور کاهش حوادث ترافیکی، در کنار اقدامات پیشگیرانه باید آموزش و فرهنگ سازی را نیز مورد توجه جدی قرار دهیم.

مهدی جمالی نژاد در نشست کمیسیون ایمنی راه‌های استان کرمانشاه که امروز (۲۴ مرداد) برگزارشد، بابیان اینکه کاهش آمار حوادث جاده‌ای کشور عزم جدی همه مسئولان را می طلبد، عنوان کرد: اینکه حتی یک کشته هم در جاده‌های کشور داشته باشیم آمار بالایی است و تبعات زیادی دارد، لذا باید همه برای کاهش آمار حوادث جاده‌ای پای کار بیایند.

وی یکی از راه های کاهش حوادث جاده ای را تشکیل منظم جلسات شورای هماهنگی ترافیک استانها و کمیته ایمنی راه‌ها دانست و گفت: همه استان ها از جمله کرمانشاه برای کاهش تلفات جاده‌ای باید یک برنامه مدون و زمانبندی شده داشته باشند و هر سه ماه یک بار هم گزارشی از وضعیت موجود ارائه دهند.

معاون عمرانی وزارت کشور تصریح کرد: طرح ایمن سازی و آرام سازی شهرها از جمله طرح‌هایی است که می تواند به کاهش آمار حوادث ترافیکی در استانها کمک کند، اما متاسفانه بسیاری از شهرهای کشور این طرح را ندارند که نیاز است آن را اجرایی کنند.

وی یادآورشد: در این طرح برای شهرهایی که پرتردد هستند و در برخی از اماکن پر رفت و آمد مانند مدارس، فروشگاه های بزرگ و مساجد اقدامات پیشگیرانه حوادث ترافیکی اجرا می شود.

جمالی نژاد در ادامه به بالا رفتن آمار حوادث مربوط به موتورسیکلت در کشور هم اشاره‌ای کرد و گفت: باید برای این مسئله چاره اندیشی شود و طرح ساماندهی استفاده از موتورسیکلت را به اجرا درآوریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: هرچند در برخی از استان‌ها زیرساخت‌های مطلوب و استانداردی در حوزه راه ها داریم، اما برای کاهش حوادث ترافیکی باید در کنار این زیرساخت‌ها مقوله آموزش و فرهنگ سازی را نیز مورد توجه جدی قرار دهیم تا به سمت اصلاح رفتارهای پرخطر شهروندان در سفرهای درون و برون شهری برویم.

معاون عمرانی وزارت کشور همچنین به بالا بودن آمار تلفاتی که بعد از انتقال مصدومان حوادث ترافیکی به بیمارستان‌ها در کشور وجود دارد اشاره کرد و گفت: باید خلاء‌های این مشکل شناسایی و برای رفع آن چاره جویی کنیم.

وی در ادامه به در پیش بودن اربعین اشاره کرد و گفت: تردد زائرین به عتبات عالیات از مرزهای چند استان کشور باعث افزایش حجم تردد در جاده‌های این استان ها می شود، لذا زیرساخت‌های جاده ای این استانها هم دچار آسیب می شود.

جمالی نژاد تاکید کرد: از آنجایی که برای اربعین امسال حدود ۱۲۵ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته که تاکنون کمتر از نیمی از این رقم تخصیص پیدا کرده، از ستاد اربعین کشور خواهیم خواست و تلاش می کنیم تا مابقی این اعتبار تخصیص پیدا کند و بخشی از آن را برای رفع نقاط حادثه خیز این استان ها صرف کنیم.

وی در بخش پایانی سخنانش بابیان اینکه در دوسال اخیر اقدامات خوبی برای کاهش تلفات جاده‌ای در کرمانشاه انجام گرفته، عنوان کرد: این استان در بین ۳۱ استان کشور در بحث کاهش تلفات جاده ای رتبه هفتم و تصادفات درون شهری رتبه چهارم را کسب کرده که قابل قبول است.

به گزارش فارس،معاون عمرانی وزارت کشور مرز، مرکزیت غرب بودن، جاذبه‌های تاریخی، بازارچه‌های مرزی و … را از عوامل بالا بودن آمار تردد در جاده‌های کرمانشاه دانست و گفت: هرچند که اینها همه برای کرمانشاه فرصت هستند، اما باید به شکلی برنامه ریزی شود که با افزایش تردد در جاده‌ها و بالا رفتن تلفات جاده‌ای به تهدیدی برای استان تبدیل نشوند.

وی همچنین یادآورشد: باتوجه به در پیش بودن اربعین حسینی، اگر مرز خسروی باز شود آمار تردد در جاده‌های کرمانشاه افزایش قابل توجهی خواهدداشت، بنابراین نباید اجازه داد تلفات جاده‌ای هم افزایش یابد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید