انتقال پادشاهی به ولیعهد عربستان چه زمانی صورت می گیرد؟

    کد خبر :59157

رویترز به نقل از یک منبع نزدیک به آل سعود اعلام کرد که پادشاه عربستان بیانیه انتقال قدرت به پسرش را به صورت ضبط شده آماده کرده و احتمالا اواخر شهریور یا اوایل مهرماه کناره گیری خود را اعلام خواهد کرد

خبرگزاری رویترز در گزارشی از احتمال انتقال قدرت از ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی به پسرش در آینده نزدیک خبرداد.

براساس این گزارش، ملک سلمان که 31 خردادماه سال جاری محمد بن نایف را از ولیعهدی عزل و پسرش محمد بن سلمان را به این مقام نصب کرده بود، علت عزل بن نایف را اعتیاد به داروهای مسکن عنوان کرده است.

یک منبع نزدیک به محمد بن نایف گفت که به رغم خواست وی برای انتقال خود و خانواده اش به سوئیس یا لندن، پادشاه عربستان و پسرش با این درخواست مخالفت کرده و از آن زمان وی را در حبس خانگی تحت نظر محافظان جدید قرار داده اند.

به گزارش رویترز، اعلام ولیعهدی محمد بن سلمان از سوی برخی مقام های عربستانی و غربی پیش بینی شده بود، اما بسیار زودتر از پیش بینی آنان اتفاق افتاد.

بر اساس این گزارش؛محمد بن سلمان از زمان به قدرت رسیدن دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای خنثی سازی حمایتی که ولیعهد پیشین در میان نهادهای اطلاعاتی و امنیتی واشنگتن بدلیل توفیق در مبارزه علیه القاعده داشت، تماس هایی با واشنگتن برقرار کرد.

ارتباط محکمی که میان بن سلمان با داماد و مشاور ترامپ «جرد کوشنر» ایجاد شد باعث پیشرفت وی در نقشه اش برای خارج کردن بن نایف از قدرت شد.

به گزارش رویترز، با صعود ناگهانی محمد بن سلمان صحبت هایی مبنی بر تصمیم ملک سلمان برای کناره گیری از قدرت به نفع پسرش در میان دیپلمات ها و مقام های سعودی و عرب رد و بدل می شود.

یک منبع سعودی به نقل از یک شاهد در کاخ آل سعود گفت: ملک سلمان در ماه جاری بیانیه ای را که در آن انتقال قدرت به پسرش را اعلام می کند ضبط و آماده کرده و این بیانیه ممکن است هر زمانی، احتمالا ماه سپتامبر سال جاری میلادی (اواخر شهریور تا اوایل مهر)، به صورت عمومی منتشر شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید