ضرورت ایجاد مدارس خاص در مرزها با هدف آموزش آموزه‌های دینی

    کد خبر :591564

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش از تشکیل شورای سیاست‌گذاری و هماهنگی مناطق محروم، مرزی و عشایری در آموزش‌وپرورش با سه هدف مشترک؛ ایجاد عدالت، رفع محرومیت و ارتقای کیفیت آموزشی خبر داد.

سید جواد حسینی در جلسه‌ای با حضور جمعی از اعضای شورای معاونان، اظهارکرد: شورای سیاست‌گذاری و هماهنگی مناطق محروم، مرزی و عشایری باهدف انسجام ‌بخشی و هم‌افزایی و با رویکرد عدالت ترجیحی تشکیل می‌شود.

وی عدالت را واژه مشترک در مناطق سه‌گانه مذکور دانست و افزود: در این شورا با به‌کارگیری ظرفیت‌های درون‌سازمانی و برون‌سازمانی تلاش خواهیم کرد تا سطح آموزشی مناطق محروم، مرزی و عشایری را افزایش دهیم؛ بنابراین توجه به استان‌های همجوار درون ‌مرزی و برون‌ مرزی، به‌کارگیری رویکرد توسعه بومی مسئله گرا و توجه به دانش آموزان، مناطق، استان‌ها، عشایر و مرزنشینان لازم التوجه در دستور کار این شوراها خواهد بود.

سرپرست وزارت آموزش‌ و پرورش بر به‌کارگیری نهادهای عمومی مانند شهرداری‌ها و بخش‌های مردمی به‌عنوان پشتیبان مناطق محروم تأکید و تصریح کرد: این شورا با عنوان “شورای سیاست‌گذاری و هماهنگی مناطق محروم، مرزی و عشایری” با سه کارگروه تخصصی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و جلسات آن نیز به فاصله کمتر از دو ماه با حضور اعضا تشکیل خواهد شد.

وی پیوستن مجمع خیرین توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و نماینده مجامع خیرین آموزشی به این شورا را ضروری دانست و افزود: عضویت معاون عمرانی و معاون مناطق محروم وزارت کشور در این شورا، افزایش خدمات در مناطق هدف‌گذاری شده را در پی خواهد داشت.

حسینی به موقعیت منحصر به ‌فرد مرزهای ایران اشاره و اظهار کرد: در اغلب مرزهای کشور اقلیت‌های قومی و مذهبی سکونت دارند و از طرفی اکثریت همین اقوام در بیرون مرزها وجود دارند و این موضوع می‌تواند چالش آفرین باشد اما علیرغم این موضوع همواره شاهد همگرایی و مشارکت به ‌مراتب بهتر مرزنشینان در شاخص‌های مختلف ازجمله انتخابات هستیم به‌طوری‌که آن‌ها عملکردی هماهنگ و گاهی پررنگ از متن کشور دارند.

وی اضافه کرد: ایجاد برخی مدارس با هدف ایجاد زمینه شکوفایی استعدادهای مختلف و آموزش آموزه‌های دینی در مرزها ضروری است.

سرپرست وزارت آموزش‌ و پرورش ادامه داد: در این مناطق باید به نحوی هدف‌گذاری کرد تا دانش آموزان این مناطق با رویکرد مسئله محورانه و با توجه به مسائل منطقه‌ای آموزش‌های لازمه را فراگیرند.

وی افزود: استفاده از شبکه‌های الکترونیکی، بهره‌مندی از مدارس از راه دور، تقریب مذاهب، هویت بخشی محلی، ملی، دینی و بین‌المللی در دستور کار این شورا خواهد بود.

به گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاع‌رسانی آموزش ‌و پرورش، در این جلسه هریک از معاونین و مدیران کل پیشنهادهایی را ارائه کردند و به مواردی ازجمله توسعه عدالت آموزشی در مناطق مرزی، عشایری و کمتر توسعه‌یافته، ضرورت ایجاد الگوی مناسب برای توسعه و محرومیت‌زدایی و …، اشاره کردند.

به گزارش ایسنا،گفتنی است؛ ریاست این شورا بر عهده وزیر آموزش ‌و پرورش و دبیر آن رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید