تعداد کارکنان پژو سیتروئن و دانگ فنگ در چین، کاهش پیدا می‌کند

  • خودرو
  • پنجشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ ۱۱:۴۱
    کد خبر :591514

در پی کاهش فروش خودرو در بزرگ‌ترین بازار جهان، گروه خودروسازی پژو سیتروئن و دانگ‌فنگ توافق کردند که نیروی کار خود را در چین کاهش دهند و دو کارخانه را نیز تعطیل کنند.

طبق گزارش‌ها گروه خودروسازی PSA (پژو-سیتروئن سابق) و دانگ‌فنگ موافقت کرده‌اند که نیروی کار خود را در چین به ۴،۰۰۰ نفر کاهش دهند و دو کارخانه از مجموعه تاسیسات مونتاژ مشترک خود را تعطیل کنند. به گفته‌ی رویترز، این دو گروه خودروسازی تلاش می‌كنند زیان خود را مهار كنند؛ زیرا رونق بزرگترین بازار خودرو درحال کاهش است. هر دو خودروساز از اظهارنظر درباره‌ی جزئیات پیرامون برنامه‌‌ی جدید، خودداری کردند.

سخنگوی PSA در این زمینه گفت:ما در حال همکاری با شرکای خود هستیم تا عملکرد کلی تجارت خود را در چین در همه‌ی ابعاد بهبود بخشیم.

استراتژی جدید ممکن است با تهدید PSA به عقب‌نشینی از همکاری ۲۷ ساله با دانگ‌فنگ، سهامدار ۱۲/۲ درصدی خود مرتبط باشد؛ زیرا منابع فرانسوی گفتند که PSA ممکن است بازار چین را به کلی ترک کند.

منبعی نزدیک به هیئت PSA گفت:ما فاصله‌ی بسیار کمی تا خارج شدن از چین داریم. این واقعاً جدی است.

بازار خودرو چین سال گذشته برای نخستین بار از دهه‌ی ۱۹۹۰ افت کرد و پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۱۹ نیز ۵ درصد دیگر کاهش یابد. مشکلات پژو و سیتروئن در چین به چهار سال پیش برمی‌گردد و شامل کاهش فروش محصولات و کاهش ۴۰۰ میلیون یورویی (۴۵۰ میلیون دلاری) ارزش سهام شرکت سرمایه‌گذاری مشترک با دانگ‌فنگ (DPCA) می‌شود.

فروش این شرکت در چین طی سال گذشته تقریباً سه برابر کاهش یافته و از نقطه اوج ۷۳۱ هزار دستگاه در سال ۲۰۱۴ به ۲۵۱ هزار و ۷۰۰ دستگاه در سال جاری رسیده است. سخنگوی PSA اظهار داشت:ما تسلیم نمی‌شویم. هنوز هم در حال پیگیری برنامه‌ی عملی خود برای کاهش هزینه‌های ثابت هستیم.

هم‌اکنون این برنامه شامل بستن کامل یک کارخانه‌ی مونتاژ و فروش تجهیزات کارخانه‌ای دیگر در چین می‌شود. در همین حال نیروی کار گروه مشترک دانگ‌فنگ و PSA تا پایان امسال از ۸،۰۰۰ نفر به ۵ هزار و ۵۰۰ نفر و در مدت سه سال آینده به ۴،۰۰۰ نفر کاهش خواهد یافت.

سایر تغییرات شامل حذف خودروها و محصولات کم‌فروش از خط تولید خواهد بود؛ زیرا محصولات سبد فروش پژو و سیتروئن به نفع مدل‌های سودآور تغییر می‌کنند و مدل‌های کم‌فروش به مرور زمان حذف می‌شوند. چنین برنامه‌ای در حقیقت بازتاب همان استراتژی موفق در اروپا است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید