«دوشنبه» شرایط مناسب برای بانکداری اسلامی را ایجاد می‌کند

    کد خبر :59151

رئیس بانک ملی تاجیکستان گفت: «دوشنبه» تمام تلاش خود را برای ایجاد ساختارهای بانکی متناسب با بانکداری اسلامی به کار خواهد برد.

به گزارش  فارس در دوشنبه، «سراج الدین اکرامی» رئیس بانک ملی تاجیکستان امروز با هیات شرکت مشاوره بین المللی ISRA Consultancy Sdh که به ریاست پرفسور «اشرف هاشم» وارد این کشور شده دیدار و در خصوص مسائل مربوط به ایجاد شرایط مناسب برای فعالیت بانک اسلامی در «دوشنبه» بحث و تبادل نظر کرد.

در جریان این ملاقات نتایج فعالیت مشترک هماهنگ سازی پیش نویس قوانین نظارت بر موسسات اعتباری اسلامی در تاجیکستان مورد بررسی قرار گرفت.

در این دیدار به بخش کنترل بانکداری اسلامی در ساختار دپارتمان کنترل بانک ملی تاجیکستان که با هدف تامین پایه های قانونی فعالیت موسسات اعتباری اسلامی در محدوده این کشور راه اندازی شده، اشاره شد.

طرفین با توجه به ویژگی های موسسات اعتباری اسلامی اظهار داشتند: کنترل و نظارت بر آنها باید طبق استانداردهای شورای خدمات مالی اسلامی (IFSB) و سازمان حسابداری و حسابرسی موسسات مالی اسلامی (AAOIFI) صورت گیرد.

این هیات مشاوره بین المللی ضمن قدردانی از فعالیت فاز اول همکاری های گروه کاری برای ادامه همکاری در این مسیر با بانک ملی تاجیکستان ابراز آمادگی کرد.

به نظر می رسد که برای راه اندازی کامل سیستم بانکداری اسلامی مطابق با شریعت اسلامی کارهای زیادی دیگر باید انجام گیرند و مشتریان و در مجموع نمایندگان بخش مالی سنتی به تمام ویژگی های این سیستم بانکداری که با سیستم رایج بانکداری تفاوت های دارد، آشنا شوند.

بنابر مطالعات اخیر صندوق بین المللی پول بانک های اسلامی در مقابل بحران مالی و اقتصادی در برابر بانک های سنتی پایدار تر می باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید