نفت در معاملات آسیایی ثابت ماند

    کد خبر :59137

 

نفت پس از رشد چشمگیری که در معاملات روز گذشته تحت تاثیر کاهش ذخایر نفت آمریکا داشت، در معاملات روز پنج شنبه بازار آسیا ثابت ماند.

به گزارش بازتاب به نقل از ایسنا، با این همه نفت برنت به دلیل نگرانی‌ها نسبت به عرضه بالا از سوی تولیدکنندگان اوپک با وجود تعهد این سازمان برای کاهش تولید و مقابله با اشباع عرضه، پایین ۵۰ دلار در هر بشکه مانده است.

بهای معاملات آتی نفت برنت که قیمت پایه بازار بین المللی است ۴۹.۶۷ دلار در هر بشکه معامله شد که تنها ۳ سنت نسبت به قیمت نهایی روز چهارشنبه کاهش داشت.

نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۴ سنت کاهش نسبت به معاملات روز گذشته، به ۴۷.۰۸ دلار در هر بشکه رسید.

قیمت‌های نفت روز چهارشنبه در پی انتشار آمار ذخایر نفت خام آمریکا حدود دو درصد افزایش یافت.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد: ذخایر نفت این کشور در هفته منتهی به ۱۴ ژوییه به میزان ۴.۷ میلیون بشکه کاهش یافته و به ۴۹۰.۶ میلیون بشکه رسیده است، در حالی که تحلیلگران میزان کاهش ذخایر را ۳.۲ میلیون بشکه پیش بینی کرده بودند.

به گفته فواد رزاق زاده،تحلیلگر بازار در وب سایت کارگزاری معاملات آتی فارکس، در ۱۵ هفته گذشته ذخایر نفت آمریکا ۱۳ بار کاهش یافته است و در بیشتر موارد میزان کاهش بالاتر از سطح پیش بینی شده بوده است. با این‌همه ذخایر نفت آمریکا با توجه برای این موقع از سال نزدیک رکورد بالایی مانده است.

به گفته معامله‌گران، ذخایر بالا و همچنین تولید بالاتر از سوی کشورهای عضو اوپک مانع رشد بیشتر قیمت‌ها شده است.

اوپک به همراه روسیه و سایر تولیدکنندگان خارج از این سازمان متعهد شدند در فاصله ژانویه امسال تا مارس سال ۲۰۱۸ میزان تولید را حدود ۱.۸ میلیون بشکه در روز کاهش دهند. با این‌همه عدم پایبندی برخی از کشورها و همچنین افزایش تولید نیجریه و لیبی که از شرکت در توافق کاهش تولید معاف شده‌اند، به تلاش‌های این سازمان برای کاهش سطح ذخایر جهانی و حمایت از قیمت‌ها لطمه زده است.

براساس گزارش رویترز، لیبی روز چهارشنبه اعلام کرد: قصد دارد تا پایان سال میلادی جاری ۱.۲۵ میلیون بشکه در روز و تا پایان سال ۲۰۱۸ به میزان ۱.۵ میلیون بشکه در روز نفت تولید کند که در مقایسه با تولید ۲۵۰ هزار بشکه در روز در سال گذشته افزایش چشمگیری نشان می‌دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید