افزایش مشکلات دانش‌آموزان ناشنوای انگلیسی

    کد خبر :591327

کمتر از نیمی از دانش آموزان ناشنوا در انگلیس “در هر مرحله از تحصیلات خود” موفق به کسب نمرات مطلوب می‌شوند که این رقم در مقایسه با تقریباً دو سوم از همسالان شنوای خود بسیار کمتر بوده و این دانش‌آموزان با مشکلات بیشتری مواجه‌اند.

انجمن ملی کودکان ناشنوای انگلیس (NDCS) با تجزیه و تحلیل داده‌های دولت این کشور دریافت که تنها ۴۴ درصد از دانش آموزان ناشنوای انگلیسی در مقایسه با ۶۳ درصد از دانش آموزان شنوای این کشور نمرات مطلوب کسب می‌کنند.

هم‌چنین کمتر از سه چهارم از آن‌ها معادل ۷۳ درصد، در سن ۱۹ سالگی موفق به کسب مدرک پایان دوره دبیرستان می‌شوند که در مقایسه با ۸۸ درصد از دانش‌آموزان شنوا به طور قابل توجهی کمتر است.

مدیر اجرایی انجمن ملی کودکان ناشنوای انگلیس در این ارتباط اظهار داشته که کودکان ناشنوای بسیاری با استعدادهای بالا وارد مدارس این کشور می‌شوند که با حمایت‌های کافی مواجه نمی‌شوند. اگر چه بسیاری از این دانش آموزان نتایجی باورنکردنی کسب کرده و مشاغل رویایی خود را به دست می‌آورند اما در عین حال بسیاری از آن‌ها نیز به دلیل ضعف نظام‌ آموزشی موفقیت‌های لازم را کسب نمی‌کنند.

این شکاف و تبعیض میان دانش‌آموزان ناشنوا و شنوای انگلیسی پیش از ورود به مقطع دبیرستان در سن ۱۱ سالگی نیز وجود دارد، به طوری که کمتر از نیمی از دانش‌آموزان ناشنوا در مدارس انگلیس به استانداردهای مورد انتظار برای خواندن، نوشتن و ریاضیات دست می‌یابند که در مقایسه با سه چهارم از دانش آموزان شنوا بسیار کمتر محسوب می‌شود.

هم‌چنین در سنین زیر هفت سال نیز تنها ۵۳ درصد از دانش‌آموزان ناشنوا استانداردهای لازم را کسب می‌کنند که در مقایسه با ۸۴ درصد از همسالان شنوای خود بسیار عقب‌تر هستند.

فعالان آموزشی با اشاره به این که آموزش ناشنوایان به دلیل کاهش‌های شدید در خدمات حمایتی نامناسب شده، از وزیر آموزش خواسته‌اند تا بودجه‌ای تازه برای تربیت صدها معلم متخصص جدید تخصیص دهد.

این فعالان با انتقاد نسبت به دولت انگلیس اعلام کرده‌اند که سال‌هاست دولت با انکار تبعیض میان دانش‌آموزان ناشنوا و شنوا بر این مشکلات دامن می‌زند. این در حالی است که داده‌های خود دولت حاکی از وضعیت وخیم این دانش‌آموزان است.

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت آموزش انگلیس نیز از افزایش دانش‌آموزان ناشنوایی خبر داده است که در این سال‌ها نمرات ضعیف کسب می‌کنند و در وضعیت تحصیلیشان پیشرفتی نمی‌کنند.

وزارت آموزش انگلیس به منظور حمایت بیشتر از دانش‌آموزان ناشنوای سراسر این کشور و تحقق استفاده از پتانسیل همه افراد به یک میزان در نظام آموزشی این کشور اعلام کرده بودجه مربوط به آموزش‌ دانش‌آموزان دارای معلولیت را از ۵ میلیارد پوند در سال ۲۰۱۳ میلادی به ۶.۳ میلیارد پوند در سال جاری میلادی (۲۰۱۹) افزایش داده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید