جزئیات جدید از مذاکرات میان ایران و انگلیس بر سر نفتکش گریس ۱

    کد خبر :591264

برخی منابع از پیشرفت در مذاکرات میان ایران و انگلیس در جریان توقیف نفتکش گریس ۱ در جبل الطارق خبر داده‌اند.

به گزارش بازتاب به نقل از وال استریت ژورنال، مذاکرات میان ایران و انگلیس در زمینه رفع توقیف نفتکش حامل نفت ایران پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است.

در همین ارتباط، وال استریت ژورنال به نقل از منابعی که نامشان فاش نشده، گفته است که ایران اعلام کرده مقصد نفتکش این کشور به هیچ عنوان سوریه نخواهد بود.

در همین ارتباط گفته شده بعد از تغییر پرچم نفتکش و اثبات این موضوع که مراکش مقصد این کشتی است، مذاکرات میان تهران و لندن پیشرفتهایی قابل توجهی داشته است.

گزارش مذکور همچنین به نقل از برخی رسانه‌ها اعلام کرده که ایران با ارائه مدرک کافی و اثبات شده در تلاش برای رفع توقیف نفتکش در جبل الطارق است.

در این گزارش همچنین اعلام شده مقامات آمریکایی در صورتی که مقصد نفتکش توقیفی سوریه نباشد، مخالفتی با آزادی آن نخواهند داشت.

نفتکش گریس ۱ از حدود ۵ هفته پیش توسط نیروی دریایی انگلیس در آبهای جبل الطارق توقیف شده است.

به نوشته مهر ،بنا بر ادعای جبل الطارق، مقصد نفتکش مذکور حامل نفت خام ایران به سوی پالایشگاه «بانیاس» در سوریه بوده است و به دلیل نقض تحریم های اتحادیه اروپا علیه سوریه توقیف شده است، اما در مقابل مسئولان ایرانی ادعاهای جبل الطارق را رد و اعلام کرده اند توقیف این نفتکش به نوعی راهزنی دریایی و نقض برجام است و انگلیس باید سریعا این نفتکش و سرنشینان آن را آزاد کند.

روز گذشته نیز مقامات جبل الطارق اعلام کرده بودند که برای کاهش تنش با ایران در جریان توقیف نفتکش «گریس ۱» تلاش می کنند و براین اساس به نظر می‌رسد که تنش‌ها بر سر توقیف نفتکش ایرانی با ادامه مذاکرات میان دو طرف در حال کاهش است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید