ارائه مجوز برای شکار گونه‌های جانوری در معرض خطر در برزیل

    کد خبر :591147

کارشناسان محیط زیست هشدار دادند: بر اساس قانون جدید در برزیل مجوز شکار گونه‌های جانوری در معرض خطر به شکارچیان داده می‌شود.

در این قانون جدید برزیل به شکارچیان اجازه می‌دهد تا گونه‌های جانوری همچون پلنگ خالدار آمریکایی، طوطی و میمون‌ها در جنگل‌های استوایی را شکار کنند.

به گفته فعالان محیط زیست طبق این قانون شکارچیان تروفه (شکار برای به‌دست آوردن نشان‌های پیروزی در شکار) اجازه پیدا می‌کنند تا برای تفریح به گونه پلنگ خالدار آمریکایی و دیگر گونه‌های در معرض خطر در جنگل‌های استوایی شلیک کنند.

به گفته مخالفان این طرح، طوطی‌ها، سمورهای آبی و میمون‌ها نیز در این کشور که از غنی‌ترین تنوع زیستی در جهان برخوردار است تلف شده یا به دام انداخته می‌شوند.

به گزارش ایسنا، منتقدان بر این باورند که این قانون شکار، پرورش و فروش حیوانات را قانونی ساخته و به این مفهوم است که زمینه‌های شکار تجاری برای اولین بار در مدت نیم قرن فراهم می‌شود.

برآوردها حاکی از آن است دست‌کم ۱۱۰۰ گونه در برزیل به دلیل جنگل‌زدایی، گسترش فعالیت بشر و شکار در معرض خطر قرار دارند. همچنین از سال ۲۰۰۱ وسعت بیشتری از جنگل‌های این کشور نسبت به کشورهای دیگر نابود شده و تنها در سال گذشته ۱.۳ میلیون هکتار از آن از بین رفته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید