کسب سهمیه و مدال در مسابقات جهانی دور از دسترس نیست

  • ورزشی
  • چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ ۱۱:۴۱
    کد خبر :590866

تنها بانوی اعزامی به مسابقات پاراقایقرانی قهرمانی جهان ابراز امیدواری کرد که از حضور در این رقابت‌ها بتواند برای پارالمپیک توکیو کسب سهمیه کند.

اولین مرحله از رقابت های انتخابی قایقرانی برای بازی های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو یک هفته دیگر در مجارستان و در قالب مسابقات قهرمانی جهان آغاز می شود. شهلا بهروزی راد یکی از سه ورزشکار ایرانیِ حاضر در این مسابقات است که در بخش پاراکانو و در ماده KL۳ با حریفان خود رقابت خواهد داشت.

بهروزی راد چهار سال پیش با کسب عنوان ششمی مسابقات جهانی ایتالیا به عنوان اولین بانوی پارو زنِ ایرانی موفق به کسب سهمیه برای بازی های پارالمپیک شد. وی که تنها نماینده ایران در بخش بانوان مسابقات جهانی پیش رو به حساب می آید، امیدوار است که بتواند در این دوره رقابت ها هم با حضور در فینال و قرار گرفتن در جمع ۶ ورزشکار برتر مسابقات، برای پارالمپیک توکیو کسب سهمیه کند در غیر اینصورت باید منتظر بماند تا سال آینده و مسابقات جهانی ۲۰۲۰.

این ملی پوش پاراقایقرانی ایران از آمادگی خود برای شرکت در مسابقات قهرمانی جهان ابراز رضایت کرد و گفت: از چندماه پیش زیر نظر سرمربی تیم ملی پیگیر تمرینات خود بودم تا بتوانم در ترکیب تیم اعزامی به مسابقات جهانی قرار بگیرم و یکبار دیگر شانس خود را برای کسب سهمیه پارالمپیک امتحان کنم.

وی با بیان اینکه در بخش پاراکانو، مسابقات قهرمانی جهان تنها میدان توزیع سهمیه پارالمپیک به حساب می آید، خاطرنشان کرد: همین مسئله اهمیت مسابقات جهانی مجارستان را در بخش پاراکانو بیشتر می کند. اگر من یا دیگر ورزشکاران فعال در این بخش نتوانیم از این رقابت ها کسب سهمیه کنیم باید تا سال آینده و دوره آتی مسابقات جهانی که پیش از پارالمپیک توکیو برگزار می شود، منتظر بمانیم تا یکبار دیگر شانس خود را برای کسب سهمیه این بازی ها امتحان کنیم.

بهروزی راد با بیان اینکه نمایندگان ۲۵ – ۲۴ کشور در مسابقات جهانی مجارستان حضور خواهند داشت، تصریح کرد: از مجموع این تعداد ورزشکار و پس از رقابت های مقدماتی، نمایندگان ۹ کشور فینالیست می شوند و در مرحله فینال هم ۶ ورزشکار برتر صاحب سهمیه پارالمپیک خواهند شد. من در تمام ادوار مسابقات جهانی همیشه جزو فینالیست ها بوده ام. حتی سال گذشته هم در رقابت های جهانی پرتغال فینالیست شده و در نهایت هم عنوان ششم را کسب کردم.

وی تصریح کرد: خیلی امیدوار هستم که با تکرار همین نتایج در مسابقات جهانی مجارستان بتوانم برای پارالمپیک توکیو صاحب سهمیه شوم. در واقع امیدواری اصلی من این است که اتفاق چهار سال پیش و مسابقات جهانی ایتالیا در مجارستان هم رقم بخورد و بتوانم اینبار هم صاحب سهمیه شوم.

این ملی پوش پاراقایقرانی ایران با یادآوری اینکه در بازی های پارالمپیک نمایندگانی از ۱۰ کشور حضور دارند، تصریح کرد: در مسابقات جهانی که سال آینده و پیش از پارالمپیک برگزار می شود هم بخش دیگری از سهمیه ها توزیع خواهد شد. البته در آن رقابت ها فقط چهار سهمیه توزیع می شود. بنابراین برای من خیلی بهتر است که همین امسال تکلیف خود را بابت کسب سهمیه مشخص کنم تا هم خیالم بابت حضور در توکیو راحت باشد و هم اینکه فرصت لازم برای آماده سازی را داشته باشم.

وی که عنوان پنجمی مسابقات جهانی را هم در کارنامه دارد، یادآور شد: خوشبختانه برای مسابقات جهانی مجارستان آمادگی خوبی دارم. طی ماه های گذشته با تمریناتی که زیر نظر آقای مهدوی نیا و محسنی مربی بدنسازم انجام دادم، به شرایط خوبی رسیدم. با این آمادگی که دارم، خیلی امیدوار هستم که بتوانم در مجارستان نتیجه ای بهتر از همیشه بگیرم و حتی به سکو نزدیک تر هم شوم.

بهروزی راد در پایان و در پاسخ به این پرسش که «احتمال کسب مدال در مسابقات جهانی چقدر است؟»، گفت:قایقرانی رشته سختی است. تلاش من این است که بتوانم بهترین نتیجه ممکن را بگیرم اما مدال هم هم دور از دسترس نیست.

به گزارش مهر، مسابقات قایقرانی قهرمانی جهان در بخش جانبازان و معلولان از ۳۰ مردادماه آغاز شده و تا ۳ شهریورماه در مجارستان ادامه خواهد داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید