نخست وزیر فلسطین: روابط ما با آمریکا باید مستقل از اسرائیل باشد

    کد خبر :590847

نخست وزیر دولت وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد، روابط فلسطین و آمریکا باید مستقل از اسرائیل باشد.

به گزارش بازتاب، به نقل از سایت ارم نیوز، محمد اشتیه، نخست وزیر دولت وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین پس از دیداری که در رام‌الله با ۳۷ تن از اعضای کنگره داشت، اظهار کرد: می‌خواهیم روابط میان آمریکا و فلسطین مستقل از اسرائیل باشد، ابو مازن (محمود عباس، رئیس تشکیلات) بیش از همه به روند صلح باور دارد و ما از آن نمی‌گریزیم و هرگونه راه‌حلی که حداقل حقوق مشروع ما را تضمین نکند، هرگز نخواهیم پذیرفت.

طبق بیانیه منتشر شده از سوی دفتر اشتیه، او در ادامه گفت: آمریکا طرفی حامی اسرائیل است و راه‌حل ایده‌آل نیز راه‌حل تشکیل دو کشور بر اساس مرزهای سال ۱۹۶۷ و پایتختی قدس شرقی برای فلسطین در کنار راه‌حلی عادلانه برای پناهجویان است.

اشتیه افزود: هدف از شهرک‌سازی‌های اسرائیل نابودی راه‌حل دو کشوری است و هدف اصلی از جنگ مالی اسرائیل و آمریکا بر سر حاکمیت فلسطین پیشبرد فلسطین در مسیر پذیرش طرح معامله قرن است تا به این ترتیب پول در برابر صلح ارائه شود و ما هرگز چنین معامله‌ای را نخواهیم پذیرفت.

از اواخر ۲۰۱۷ که آمریکا قدس شرقی و غربی را به عنوان “پایتخت اسرائیل” به رسمیت شناخت و در ۱۴ مه ۲۰۱۸ سفارت خود را به این شهر منتقل کرد، رهبری فلسطین با هرگونه اقدام آمریکا در روند برقراری صلح مخالفت می‌کند.

طرف فلسطینی بر اساس قطعنامه‌های بین‌المللی که در آنها اشغال شهر قدس از سال ۱۹۶۷ توسط اسرائیل به رسمیت شناخته نشده، قدس شرقی را پایتخت کشور مورد نظر خود می‌دانند.

رهبری فلسطین دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را به جانبداری کامل از اسرائیل متهم کرده و خواستار ایجاد راهکاری بین‌المللی برای نظارت بر روند برقراری صلح است که از آوریل ۲۰۱۴ متوقف شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید