معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده تاکید کرد

عدالت جنسیتی مهمترین برنامه معاونت زنان و خانواده ریاست‌جمهوری

    کد خبر :590674

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه عدالت جنسیتی مهمترین برنامه این معاونت است، افزود: عدالت در ابعاد اجتماعی، سیاسی و اقتصادی باید در کشور برقرار شود و یکی از مولفه‌های تعیین‌کننده عدالت بحث عدالت جنسیتی است.

معصومه ابتکار در نشستی با حضور تعدادی از جوانان استان تهران به ریاست استاندار تهران، گفت: باید از استاندار تهران که حامی برنامه‌های معاونت زنان و امور خانواده ریاست‌جمهوری است، قدردانی کنم. قطعا جوانان به چیزی که کمتر از بهترین‌ها قانع نخواهند شد. در حقیقت ما به چیزی کمتر از خدا قانع نیستیم. هیچ فردی در دوره جوانی خود برای اینکه بهترین‌ها را به دست بیاورد نباید از تلاش فروگذاری کند. بی‌تردید تلاش صبر و استقامت فرد را در مسیر بهترین‌ها قرار می‌دهد.

وی افزود: امروز کشور ما در شرایط سختی قرار گرفته، بدترین‌ها را دشمن علیه کشورها انجام می‌دهد تا این کشور زمین بخورد چراکه هیچ کشوری در جهان نباید سربلند باشد و آنها همه کشورها را طوری می‌خواهند که در مقابل آنها سر خم کند. لذا در این سربلندی برای کشورمان مبارزه‌ای نهفته است و تک تک ما در راه پیروزی نقش بسزایی داریم.

وی ادامه داد: ان‌شاءالله به لطف خدا و به همت مردم به پیش خواهیم رفت و در جنگی که آنها تلاش می‌کنند مردم را ناامید کنند ما با امید به پیروزی دست می‌یابیم. قطعا باید در بسیاری از حوزه‌ها کار را از خودمان شروع کنیم و تحول را از خود آغاز کنیم. در این مبارزه در کنار یکدیگر باید باشیم و تک تک ما در راه رسیدن به پیروزی نقش‌آفرین هستیم.

وی تاکید کرد: مواضع دولت و رئیس‌جمهوری در این شرایط حساس و شرایطی که وزیر خارجه ما به عنوان موفق‌ترین دیپلمات جهانی قلمداد می‌شود و قدرت نفوذ دارد و وی را تحریم می‌کنند تا از گفت‌وگو که بدیهی‌ترین حق هر ملت است، ما را محروم کنند لذا در این شرایط بیش از هر زمان دیگری به حضور و تاثیرگذاری جوانان و سازمان‌های مردم‌نهاد اعتقاد داریم.

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: ما به سازمان‌های مردم‌نهاد به شدت اعتقاد داریم و تلاش می‌کنیم زمینه و فضا را برای حضور پررنگ‌تر آنها باز کنیم و در این مسیر توان‌افزایی آنها به ویژه در حوزه اجتماعی را در دستور کار داریم.

ابتکار افزود: بیش از دو هزار و ۵۰۰ سازمان مردم‌نهاد در دوره‌های مهارتی ظرف ماه‌های آینده شرکت خواهند کرد. این سازمان‌ها در شرایط سخت کشور می‌توانند راهگشا باشند.

به گزارش ایسنا، وی تاکید کرد: مهمترین برنامه معاونت زنان و خانواده ریاست‌جمهوری بحث عدالت جنسیتی است. عدالت از اولین مفاهیم انقلاب بوده است؛ عدالتی که بُعد اجتماعی، سیاسی و اقتصادی دارد و یکی از مولفه‌های تعیین‌کننده در عدالت بحث عدالت جنسیتی است. لذا باید برای این موضوع برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه امروز شاخص‌های عدالت جنسیتی را احصا کردیم و مشخص کردیم که چطور باید این موضوع تعریف و نهایتاً محقق شود. در برنامه‌ریزی‌ها باید براساس شاخص‌های عدالت جنسیتی که به طور کامل مشخص شده‌اند به پیش برویم. این شاخص‌ها برای استانداران ابلاغ شده تا در برنامه‌ریزی‌های آموزشی مدنظر قرار گیرد. همچنین در حوزه ورزش نیز سیاست‌گذاری‌های خوبی انجام شده ولی شکاف جنسیتی بین دختران و پسران در حوزه ورزش آشکار است. لذا باید در این زمینه نیز گام‌های موثری برداشته شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید