انتقاد استاندار تهران از عدم واگذاری ۱۱ ساختمان بهاران به بهزیستی

    کد خبر :590671

استاندار تهران از عدم واگذاری ۱۱ ساختمان بهاران به بهزیستی توسط شهرداری تهران انتقاد کرد.

انوشیروان محسنی بندپی در نشست صمیمی جوانان استان تهران که با حضور معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده برگزار شد، گفت: توسعه در هر کشوری هدف مطلوبی است که کاهش فقر، افزایش مشارکت‌ها و رفع تبعیض و نابرابری را دنبال می‌کند. فرایند به هم پیوسته‌ای که هر کشوری در قالب تحقق این اهداف در این مسیر گام برمی‌دارد.

وی افزود: قطعا یکی از ابزارهای توسعه حقیقی نگاه‌باورانه به جوانان و بانوان است؛ جوانانی که انرژی بسیاری دارند و باید از ظرفیت و پتانسیل آنها در مسیر تحقق اهداف بزرگ بهره گرفت.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم برنامه‌های دولت را در حوزه جوانان و بانوان مرور کنیم هر آنچه قول داده شده در دست انجام است. در حقیقت مواردی همچون کاهش سن مدیریت و افزایش تصدی زنان همه در دولت رشد قابل توجهی داشته است. امروز مطالبه‌گری‌ها توسط خانم ابتکار به عنوان معاون زنان و امور خانواده ریاست‌جمهوری انجام می‌شود و همه آنچه که وعده داده شده را پیگیری می‌کند.

استاندار تهران با اشاره به لزوم آموزش‌های مختلف به جوانان گفت: هنگامی که در سازمان بهزیستی تصدی امور را به عهده داشتم آموزش‌های پیش از ازدواج به همراه غربالگری ژنتیک ازدواج که به صورت اجبار شده بود، همگی نقش موثری در کاهش هزینه‌های پزشکی کشور داشت. نگاه دولت این بود که این آموزش‌ها به طور جد پیگیری شود.

وی تاکید کرد: ما از طرح‌های جوانان حمایت می‌کنیم. کمبودها در شهرستان‌های استان تهران را می‌پذیریم؛ کمبودهایی که در حوزه تخت‌های بیمارستانی و فضاهای آموزشی وجود دارد و مطالبه‌گری در این حوزه‌ها آغاز شده و امیدواریم شاهد تحول در این حوزه‌ها باشیم.

محسنی بندپی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درخصوص مجوز تجمع‌ها و میتینگ‌ها گفت: قطعا هر گروهی که می‌خواهد نمایندگی صدایی را برعهده داشته باشد می‌تواند برای برگزاری تجمع و میتینگ درخواست دهد و ما در خدمت آنها خواهیم بود.

وی افزود: ما قائل به انضباط شهری هستیم حال آنکه این انضباط شهری در قالب زیست شبانه باشد یا موسیقی. بی‌تردید اخذ مجوز لازم از مراکز مربوطه باید توسط این گروه‌ها انجام شود و ما نیز در این مسیر به آنها کمک می‌کنیم. هنگامی که نیروی انتظامی اعلام می‌کند نمی‌تواند در حوزه زیست شبانه کنترل لازم را داشته باشد و این موضوع محدود به خیابان سی تیر می‌شود که همه موارد در آن رعایت شده قطعا ما نیز از اجرای زیست شبانه در خیابان سی تیر حمایت می‌کنیم.

وی افزود: همه کسانی که متقاضی نواختن موسیقی هستند می‌توانند با اخذ مجوز اقدام به این کار کنند. ما نیز در این مسیر به آنها کمک می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود ضمن انتقاد از شهرداری تهران به دلیل عدم واگذاری ۱۱ ساختمان بهاران به بهزیستی گفت: چرا ۱۱ ساختمان بهاران در اختیار سازمان بهزیستی قرار نگرفته است. موضوع آسیب‌های اجتماعی دغدغه فراروی شهروندان تهرانی است و رفع آن نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی است. آقای جوادی یگانه در پاسخ به علت عدم واگذاری ۱۱ ساختمان بهاران به بهزیستی گفت این کار نیازمند مجوز شورای شهر است و خانم فخاری اعلام کردند که من زیر بار این موضوع نمی‌روم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید