جک T8 کرمان موتور آماده ورود به بازار؛ رونق در بازار پیکاپ‌ها

  • خودرو
  • سه شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ ۱۶:۳۶
    کد خبر :590647

برخلاف سایر نقاط دنیا، که پیکاپ ها به عنوان خودروهایی کاربردی برای انجام وظایف مختلف شناخته می‌شوند، به واسطه عدم تنوع این سگمنت در بازار کشورمان و گران بودن محصولات وارداتی، پیکاپ‌ها به خودروهایی لوکس و آفرودی تبدیل شده‌اند. با این وجود، تولیدکنندگان ایرانی با همکاری شرکت‌های چینی، که روندی رو به رشد را تجربه می‌کنند، در این مدت توانسته‌اند با معرفی محصولاتی در سگمنت پیکاپ ، نظیر کاپرا 2 ، پیکاپ آمیکو ، فوتون تونلند و پیکاپ ریچ، رونقی به این رده فراموش شده بدهند. کرمان موتور نیز پس از چندین سال همکاری با شرکت خودروسازی جک، پیکاپ جدید و قدرتمند جک T8 را برای عرضه به بازار آماده کرده است. طراحی مدرن و عضلانی، ویژگی‌های فنی مناسب و قیمت مقرون به صرفه در مقایسه با خودروهای وارداتی، نظیر تویوتا هایلوکس ، از مزایای اصلی جک T8 به شمار می‌روند.

طراحی ظاهری و ابعاد، یک پیکاپ همه کاره
در طراحی ظاهری این خودرو المان‌هایی وجود دارد كه بر جذابیت بصری این خودرو افزوده است. جلو پنجره كرومی با خطوط افقی كه دارای طراحی جدیدی می‌باشد در كنار خطوط روی كاپوت، سپر جدید و گرافیک چراغ‌های جلو، ظاهری خشن و عضلانی به این خودرو بخشیده است. همچنین لوگوی این شركت با طراحی خاص آن برای خودروهای پیكاپ، بر روی جلوپنجره این خودرو نقش بسته است. خطوط روی درب‌ها و همچنین فلاپ‌های روی گلگیر، رینگ‌های دو رنگ آلومینیومی و ركاب زیر درب‌ها، ظاهر زیبایی را در نمای جانبی برای این خودرو پدید آورده است.

به گزارش خودرو بانک ،پیكاپ دوكابین جک T8 ، از نظر ابعادی دارای طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 5325، 1880 و 1830 میلیمتری بوده و فاصله محوری 3090 میلیمتری آن، فضای كابین بسیار مناسبی را هم در ردیف جلو و هم در ردیف عقب برای سرنشینان فراهم ساخته است. توان حمل بار این پیکاپ، 900 کیلوگرم است که آن را به وسیله‌ای مناسب برای تردد در مسیرهای درون شهری و برون شهری تبدیل می‌کند. ابعاد و اندازه جک T8 ، نسبتاً مناسب است و می‌توان انواع استفاده‌ها را از آن داشت و برخلاف برخی رقبا، قابلیت تردد راحت در مسیرهای درون شهری را نیز دارد.

ویژگی‌های آفرودی مناسب، برگ برنده جک T8
موضوع آفرود كه این روزها در كشور علاقمندان زیادی را به خود جذب كرده است یكی از مهمترین مقوله‌هایی است كه خودروهای پیكاپ را در این حوزه به چالش كشیده است. پیكاپ جک T8 با توجه به ویژگی‌هایی كه دارد می‌تواند گزینه جذابی برای علاقمندان به آفرود نیز باشد. در زمینه آفرود پارامترهای خاصی اهمیت دارند كه این خودرو این پارامترها را به خوبی برآورده كرده و به مشتریان ارائه می‌دهد. این خودرو دارای زاویه حمله 30 درجه‌ای، ‌زاویه فرار 22 درجه‌ای، قابلیت پیمایش شیب 30 درصدی و حداقل فاصله 210 میلیمتری از سطح زمین می‌باشد. همچنین مبحث مهم دیگری كه در پیمایش مسیرهای آفرودی وجود دارد زاویه شكست می‌باشد كه با افزایش فاصله محوری در خودرو این زاویه كاهش می‌یابد و عبور از برخی مسیرهای آفرودی را برای خودروهایی با زاویه شكست كم با چالش روبرو می‌سازد اما این خودرو با توجه به دارا بودن فاصله محوری مناسب، از زاویه شكست مناسبی برخوردار بوده و این نیاز را نیز به خوبی پاسخ داده است. این خودرو از سیستم انتقال قدرت چهار چرخ محرک بهره می‌برد كه محور عقب آن مجهز به قفل دیفرانسیل برقی می‌باشد. این مورد یكی از مزیت‌های مهم در خودروهای چهار چرخ محرک و آفرودی محسوب می‌شود، چرا که گیرکردن خودرو آفرودی در موانع مختلف، امری طبیعی است.


همچنین سیستم ضرایب كمكی در این خودرو به وسیله چرخاندن اهرم مربوطه به صورت الكترونیكی درگیر شده تا بتواند در شرایط بحرانی راننده را یاری نموده و خودرو را از هر مسیری با سربلندی عبور دهد. علاوه بر این، نسبت 4.1:1 دیفرانسیل عقب این خودرو انعطاف پذیری قابل قبولی را برای پیمایش در انواع مسیرها و شرایط و همچنین حمل بار و یدک، فراهم آورده است. مخزن سوخت جک T8 دقیقاً 76 لیتر حجم دارد و این سوخت را با استاندارد یورو 5 می‌سوزاند، پس می‌توانید روی استفاده از آن در مسافت‌های طولانی حساب کنید.

مشخصات فنی، توربوشارژر در مقابل انبوه تنفس طبیعی‌ها
پیكاپ جک T8 از یک پیشرانه بنزینی 4 سیلندر خطی 2 لیتری مجهز به توربوشارژر بهره می‌برد كه توان تولید حداکثر قدرت 188 اسب بخار در 5000 دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور 290 نیوتن متر در محدوده 1800 تا 4000 دور بر دقیقه را دارد. با توجه به اینكه برای خودروهای آفرودی در اختیار بودن بیشینه گشتاور در دورهای پایین موتور از اهمیت بسیاری برخوردار است، لذا سازندگان این خودرو به این مهم نیز توجه داشته و بیشینه گشتاور پیشرانه را از دورهای پایین‌تری در اختیار راننده قرار می‌دهد، كه به عنوان یكی از مزایای مهم این خودرو به شمار می‌رود. کمپانی جک در قسمت گیربکس، از یک جعبه دنده 6 سرعته دستی استفاده کرده كه قدرت را به هر چهار چرخ خودرو ارسال می‌كند. سیستم تعلیق به كار رفته در این خودرو از نوع مستقل جناغی دوبل در جلو و سیستم غیر مستقل فنر تخت در عقب، می‌باشد. هر چهار چرخ مجهز به رینگ‌های آلومینیومی 18 اینچی و ترمزهای دیسکی هستند که برای متوقف ساختن این پیکاپ، مناسب به نظر می‌رسند. با توجه به آن‌که سایر رقبای این خودرو در بازار داخلی، مجهز به موتورهای تنفس طبیعی مربوط به یک دهه پیش هستند، در صورت بازاریابی مناسب، جک T8 می‌تواند سهم مناسبی را از بازار خودروهای تجاری سبک و محصولات آفرودی، نصیب خود کند.
حال با توجه به مشاهده یک دستگاه جک T8 در ایران به نظر می رسد که کرمان موتور قصد دارد تا این خودرو را برای بازار آماده کند باید منتظر بمانیم و ببینیم که این خودرو در نهایت با چه قیمتی وارد بازار می شود و شاهد رقابت این پیکاپ کرمان موتور با دیگر پیکاپ ساخت داخل یعنی آمیکو آسنا باشیم.

در ادامه می‌توانید نگاهی دقیق به طراحی و مشخصات جک T8، از طریق ویدیو زیر داشته باشید:

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید