آتش‌سوزی تسلا مدل 3 به‌دلیل نقص در عملکرد فناوری خودران

  • خودرو
  • سه شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ ۱۳:۱۶
    کد خبر :590274

یک دستگاه خودرو الکتریکی تسلا مدل ۳ پس از برخورد با کامیونی در روسیه به‌شدت دچار آتش‌سوزی شد. البته، گزارش‌های متناقضی از فعال‌ بودن یا نبودن سیستم اتوپایلوت این خودرو منتشر شده است.

دهم اوت برای الکسی تریتیاکوف و فرزندانش تصادفی وحشتناک رخ داد. تریتیاکوف در حال رانندگی با خودرو الکتریکی تسلا مدل ۳ بود که در جاده‌ی کمربندی مسکو با سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت به عقب کامیونی برخورد کرد. در ابتدا گزارش‌های ضدونقیضی منتشر شد و برخی ادعا می‌کردند یک دستگاه تسلا مدل اس است و تریتیاکوف و دو فرزند او به‌شدت مجروح شده‌اند؛ اما گزارش‌های اولیه اشتباه بودند. درواقع تریتیاکوف صدمه دیده است؛ اما نه در حدی که زندگی‌اش به‌خطر بیفتد. گزارش‌های متناقضی درباره‌ی مصدومیت او منتشر شده است. طبق اطلاعات کرایم‌راشا، تریتیاکوف با شکستگی بینی و دو پا نجات یافت و فرزندانش فقط کوفتگی داشتند. طبق اطلاعات IXBT، فقط یک پای او شکسته و سینه‌اش هم ضرب دیده است. یکی از فرزندان او کمی صدمه دید و دیگری مصدومیت جزئی از ناحیه‌ی سر داشت.

همچنین، گزارش‌ها درباره‌ی محل دقیق تصادف متفاوت بود. کرایم‌راشا ادعا می‌کند تصادف در کیلومتر ۳۷ جاده‌ی کمربندی مسکو اتفاق افتاده؛ در‌حالی‌که IXBT می‌گوید در کیلومتر ۴۲ رخ داده است. تفاوت دیگر در گزارش مربوط به سیستم نیمه‌خودران اتوپایلوت است. در‌حالی‌که کرایم‌راشا می‌گوید تریتیاکوف در حالت فعال‌بودن اتوپایلوت و در دست داشتن فرمان رانندگی می‌کرد، IXBT می‌گوید خودرو برقی تسلا در حالت اتوپایلوت کامل قرار داشت و سیستم نتوانست کامیون را تشخیص دهد و با آن برخورد کرد.

کرایم‌راشا می‌گوید تریتیاکوف اظهار کرد دستان خود را روی فرمان نگه داشته بود و رانندگی می‌کرد و کامیون را ندید. با‌این‌حال در فیلم مربوط به تصادف، خودرو قبل از برخورد با کامیون ترمز می‌کند. آیا این ترتیاکوف بود که پدال ترمز را فشار داد یا سیستم اتوپایلوت آن را درگیر کرد؟ علاوه‌بر‌این، کامیون در لاین سمت چپ و کمی جلوتر از تسلا مدل ۳ قرار داشت. در‌صورتی‌که تریتیاکوف چشمانش را به جاده متمرکز کرده بود، امکان نداشت کامیون را نبیند.

گمان می‌رود با وجود محافظت از سرنشینان برخلاف تمام خودروهای دیگر، تسلا مدل ۳ به ایجاد این تصادف قابل‌پیشگیری متهم است؛ زیرا تسلا مدل ۳ در هر صورت روی اتوپایلوت قرار داشت. باوجوداین، بهتر است صبر کنیم تا تسلا و مسئولان دلیل تصادف و آتش‌گرفتن خودرو الکتریکی مدل ۳ را به‌طور دقیق بررسی و نتیجه‌ی نهایی را منتشر کنند.

طبق معمول تسلا می‌تواند بگوید ممکن است اتوپایلوت فعال نبود یا راننده دست‌های خود را روی فرمان قرار نداده است. مطمئنا در آینده‌ی نزدیک درباره‌ی اتفاق مسکو بیشتر خواهیم شنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید