کاسبی عده‌ای خاص در عرصه سینما/ ساخت فیلم کودک دیوانگی است!

    کد خبر :590039

علی ژکان تهیه‌کننده و کارگردان باسابقه سینما ضمن اشاره به مشکلات حاکم بر سینمای ایران به‌دلیل اولویت یافتن مسایل اقتصادی تاکید کرد در این شرایط ساخت یک فیلم کودک را دیوانگی می‌داند!

علی ژکان کارگردان و تهیه‌کننده سینما  درباره جدیدترین فعالیت‌های خود گفت: چندی است که برای فیلم سینمایی «جعبه کوچک فلزی» به کارگردانی محمد بصیری درخواست پروانه ساخت داده‌ایم اما هنوز موفق به دریافت این مجوز نشده‌ایم.

ژکان ادا۹مه داد: «جعبه کوچک فلزی» فیلمی در حوزه کودکان و نوجوانان و روایتگر داستان زندگی پسر نوجوانی است که دچار مشکلی می‌شود و می‌خواهد این مشکلات را حل کند و در این مسیر داستان‌های فیلم شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به مشکلات سینمای کودک گفت: این روزها کسی حاضر نیست روی این سینما سرمایه‌گذاری کند. سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مطلقا وارد این حوزه نمی‌شوند و سیستم دولتی هم به جز برگزاری جشنواره‌ها و صحبت‌های تشویقی کاری نمی‌کند. این در حالی است که پیش از این یک سری از سینماها برای اکران آثار کودک در نظر گرفته می‌شد اما حالا این امکان هم دیگر وجود ندارد و در مقابل سینماداران هم فکر می‌کنند رییس تمام سینما شده‌اند چراکه به راحتی از اکران یک فیلم سر باز می‌زنند.

ژکان عنوان کرد: در حال حاضر شرایطی پیش آمده که سینما تبدیل به کاسبی شده و عده‌ای می‌خواهند خیلی سریع در آن به پول برسند و تنها به این موضوع فکر می‌کنند. از همین رو به نظرم در چنین شرایطی ساخت یک فیلم کودک دیوانگی است! چرا که برای این سینما اعتباری قائل نیستند و ما هم دیوانگی می‌کنیم که می‌خواهیم یک فیلم کودک بسازیم.

به گزارش مهر،این تهیه‌کننده با بیان اینکه به محض دریافت مجوز ساخت «جعبه کوچک فلزی» اقدام به ساخت آن می‌کنند، اظهار کرد: «جعبه کوچک فلزی» اولین اثر محمد بصیری در مقام کارگردان است و واقعیت این است که او حدود ۱۰ سال پیش از دانشجویان من بود و یک بار هم فیلمنامه ای را برای ساخت نزد من آورده بود که آن فیلمنامه ایراداتی داشت ضمن اینکه با توجه به اینکه صحنه‌هایی از آن به صورت انیمیشن بود و تولیدش هزینه بر می‌شد. از همین رو تصمیم گرفتیم آن را نسازیم تا اینکه فرصت همکاری در «جعبه کوچک فلزی» پیش آمد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید