شامگاه ۲۰ مرداد در کاشان برگزار شد؛

تپه های باستانی زیر پای عروسک های غول پیکر

    کد خبر :589994

تپه‌های باستانی سیلک با عروسک های غول پیکر نمایش «تنها یک زمین داریم»؛ شامگاه یکشنبه ۲۰ مرداد و در نوزدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی، اجرایی متفاوت را تجربه کرد.

اجرای تئاتر در تخت جمشید و در یکی از کهن‌ترین مناطق جهان منافع بسیاری را برای هنر ایران به ارمغان داشته و از آن‌ همواره به خوبی یاد شده و اکنون نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی فرصتی را فراهم کرد تا برای دومین بار در ایران، تئاتر در کنار یکی از باستانی ترین مناطق جهان برای مردم به نمایش گذاشته شود.

شامگاه ۲۰ مردادماه و پس از مراسم افتتاحیه جشنواره نمایش های آیینی و سنتی در خانه طباطبایی ها در کاشان،

عروسک‌های غول‌پیکری که تصویرشان یادآور شخصیت‌های کهن ایرانی بود به کاشان آمده بودند و در جوار تپه‌های هفت هزار ساله سیلک به اجرای نمایشی پرداختند که با استقبال کم‌نظیری از سوی مردم مواجه شد.

با توجه به اینکه افتتاحیه در خانه طباطبایی ها تدارک دیده شده بود جمعیت زیادی پیش از ساعت ۲۲ به سایت موزه سیلک مراجعه‌ کرده بودند تا تماشاگر یک تئاتر در محوطه‌ای تاریخی باشند.

این اجرا با همراهی و هماهنگی پایگاه میراث فرهنگی کاشان و یگان حفاظت پایگاه انجام شد و برای میزبانی از تماشاگران حدود یک هزار صندلی در محوطه سیلک چیده شده بود اما تعداد حاضران در محوطه‌ چند صد نفر بیشتر بود و علاقه مندان زیادی ایستاده نمایش را دیدند.

این نمایش عروسکی با همکاری کمپانی گراند پرسنل فرانسه آماده اجرا شده بود و به موضوع محیط زیست می‌پرداخت.

عروسک‌های غول‌پیکر این اجرا با تصویر کردن شخصیت‌های کهن ایرانی که با کیفیت بالایی ساخته شده بودند، شب خاطره‌انگیزی را برای مردم کاشان به ارمغان آوردند.

به نوعی این اجرا تجربه‌ای مهم برای جشنواره نمایش‌های آیینی سنتی به شمار می‌آید تا در دوره‌های آینده خود بیشتر به سمت اجرا در مکان‌های تاریخی دیگر برود.

به گزارش مهر، نمایش «تنها یک زمین داریم» با عروسک‌های غول‌پیکر در ایام جشنواره برای مخاطبان در تهران هم به اجرا گذاشته می شود و علاقمندان می‌توانند برای دیدن این اجرا از ۲۲ تا ۲۵ مرداد ساعت ۲۱ به محوطه تئاتر شهر بروند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید