واکنش معاون قوه قضائیه به باج گیری مدیران خودروسازی/ورود سازمان بازرسی به انتصابات در شرکت های خودروسازی

    کد خبر :589885

دکتر الفت، معاون قوه قضائیه در واکنش به اظهارات احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، مبنی بر باج گیری مدیران ایران خودرو و سایپا گفت: این موضوع به خود ایشان مربوط است.

“دکتر محمدباقر الفت، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در واکنش به اظهارات احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، مبنی بر باج گیری مدیران ایران خودرو و سایپا گفت: این موضوع به خود ایشان مربوط است.

وی در گفتگو اختصاصی با خط بازار با بیان اینکه فساد در شرکت های خودروسازی در هر سطحی یک اقدام مشترک بین حوزه دولتی و بخش خصوصی است، گفت: وقتی که رابطه این دو بخش به صورت خاص از جمله تبانی تعریف شود، قاعدتا می تواند منجر به فساد گردد و لذا نمی توان منکر فساد در بخش خصوصی بود.

الفت در پاسخ به این سوال که آیا قوه قضائیه و سازمان بازرسی نسبت به حضور افراد دولتی، سیاسی و بعضا امنیتی در شرکت های خودروسازی ورود کرده یا نه؟ خاطر نشان کرد: سازمان بازرسی در این خصوص ورود کرده است و اقدامات خوبی را انجام داده است.

وی ادامه داد: بایستی به این نکته دقت کرد که سازمان بازرسی به عنوان دستگاه نظارتی وظایف قانونی از جمله نظارت بر حسن اجرای قانون دارد.

معاون قوه قضائیه گفت: در خصوص مواردی از جمله انتصابات دولتی و سیاسی باید به صورت کلی نیاز به قانون گذاری است. دولت و قوه قضائیه بایستی قانون محور باشند و براساس آن عمل کنند. در این خصوص نیاز به قانون است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه برای حل موضوعاتی از این دست بایستی فساد بین بخش خصوصی و دولتی در قانون تعریف شود، گفت: در این صورت است که قوه قضائیه می تواند با قدرت ورود کند

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید