رمزارز چین برای عرضه آماده شده است

    کد خبر :589722

گزارش‌ها حاکیست که توسعه رمزارز دولتی چین به مرحله نهایی رسیده و آماده عرضه اولیه است.

به گزارش بازتاب به نقل از ایسنا، با این‌که به نظر می‌رسید دولت چین علاقه و تمایل چندانی به استفاده از ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده ندارد اما اخبار و گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های خبری از احتمال عرضه زودهنگام یک رمزارز دولتی در این کشور خبر داده و سخن گفته‌اند.

بانک چین به تازگی اعلام کرده است که رمزارز دولتی این کشور پس از نزدیک به پنج سال توسعه به مرحله نهایی نزدیک شده و آماده عرضه اولیه است.

بر اساس گزارش وب سایت engadget، مو چانگ چون، معاون بخش پرداخت بانک چین، در این خصوص خاطرنشان کرده است که رمزارز دولتی چین ساختار بسیار پیچیده‌تری نسبت به سایر رمزارز موجود در بازارهای جهانی دارد تا بتواند با تکیه بر بانک چین و سایر بانک‌های تجاری بزرگ در این کشور به خوبی از عهده ابراقتصاد چین برآید.

وی همچنین در ادامه اظهارات خود گفت نسخه اولیه رمزارز دولتی چین هم‌اکنون آماده و موجود است و تیم‌های تحقیقاتی مربوطه در حال پیاده‌سازی ساختار مبتنی بر پلت‌فرم بلاک‌چین هستند.

وی البته در جای دیگری از سخنانش تاکید کرد که ارز دیجیتال دولت چین کاملاً مبتنی بر پلت‌فرم بلاک‌چین خواهد بود چرا که به گفته وی بلاک‌چین قادر به انجام عملیات‌ لازم برای تراکنش‌های جزئی نیست.

چین از جمله کشورهایی بود که در برابر قانونی‌سازی استفاده از ارزرمزهای مشهور در جهان همچون بیت‌کوین مقاومت بسیاری کرد ولی حالا به نظر می‌رسد که تمامی کشورهای جهان تصمیم گرفته‌اند به‌جای مقاومت و قبول نکردن حقیقتی به‌نام توسعه روزافزون ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده باید به قانونی‌سازی و توسعه ارزرمزهای تایید شده خود بپردازند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید