جدیدترین اخبار
۲۹ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۰ گزارش تصویری کد خبر :58968

ماشین های مرگ داعش از درون و بیرون

در سال های گذشته تجهیز خودروهای سواری و عادی به منظور استفاده در اهداف تروریستی از سوی گروه های تروریستی به ویژه داعش توسعه یافته است.

از زمان شدت گرفتن فعالیت گروه های تروریستی در منطقه خاورمیانه شاید کمتر روزی باشد که در پهنه ای به گستردگی افغانستان و پاکستان تا عراق و شام، خیابانی از یک شهر شاهد صدای انفجار تروریستی و انتحاری نباشد.

یکی از مهم ترین ابزارهایی که تروریست ها در سال های گذشته ساخته اند ابزاری ساده به نام ” خودروی انتحاری” است.

“کمربند” و “خودروی انتحاری” دو ابزار مهم تروریست ها برای وحشت افکنی و ضربه زدن به جمعیت های مردمی و ارتش ها و نیروهای دولتی است.

از کمربند یا جلیقه انتحاری بیشتر برای عملیات ها علیه غیر نظامیان و کشتار مردم بی دفاع و وحشت افکنی در شهرها و جوامع هدف استفاده می شود در حالی که از خودروی انتحاری بیشتر برای اهداف و مقاصد نظامی – تروریستی استفاده می شود.

در عملیات های نظامی داعش در سال های گذشته، خودروی انتحاری جایگاه مهمی دارد و در بسیاری موارد عوامل انتحاری داعش سوار بر این خودروها معابر را برای این گروه تروریستی باز کرده و به مراکز تجمع نیروهای مقابل ضربه وارد کرده اند.

هر چند که ممکن است حتی از خودروی انتحاری برای کشتار مردم غیر نظامی نیز استفاده شود که از جمله مهم ترین و مهیب ترین آنها حمله انتحاری ماه گذشته به منطقه وزیر اکبر خان کابل با استفاده از یک تانکر بزرگ سوخت رسان بود که در جریان آن صدها نفر کشته و زخمی شدند.

گروه تروریستی داعش بیشترین عملیات های انتحاری را انجام داده است و در این راه بیشترین استفاده را ” ماشین های انتحاری” کرده است؛ خودروهای معمولی از سوی این گروه تروریستی برای این هدف تجهیز می شوند.

تصاویر زیر یک پارکینگ خودروهای انتحاری داعش را نشان می دهد که پس از آزادسازی شهر موصل عراق از اشغال این گروه، به دست ارتش و دولت عراق افتاده است.

خودروهای انتحاری داعش در موصل عراق

وبگردی

روی خط خبر

  • سفر بارزانی به تهران؛ بیم و امید کردها
  • روایت زیباکلام از بازی خطرناک علیه روحانی
  • اروپا چگونه برجام را حفظ می‌کند؟
  • ناجا از شهرداری تهران شکایت کرد: قرارداد میلیاردی با شهرداری سابق در زمان انتخابات غیرواقعی است
  • عماد افروغ: زنگ خطر جابجایی خادم و مخدوم در ایران به صدا در آمده!/ اعتماد میان قدرت سیاسی و مدنی، ضامن سلامت سیاسی کشور است
  • عراقچی: ایده برخی از اروپایی‌ها دادن امتیاز غیربرجامی به ترامپ برای نگه داشتن او در برجام است
  • ردیف بودجه موسسه آیت‌الله مصباح حذف نشده / ۲۶۰ میلیارد تومان بودجه نهادهای فرهنگی حذف شد که امیدوارم در صحن علنی بازگردد
  • کنسرت گروه محبوب “ماکان بند” در محلی متفاوت
  • چرا عربستان، ترکیه را خطرناکتر از ایران می‌داند؟
  • شلیک موشک بالستیک انصارالله به پادگان وابسته به مزدوران هادی در تعز
  • آقای بازیگر از فصل ۴ “شهرزاد” گفت
  • برنامه ریزی جدی برای نابرابری‌ها در روستاها و شهرهای کوچک
  • تیلاپیا مضر نیست/ به خاطر قزل‌آلا ممنوع کردیم
  • اجازه نمی‌دهیم برخی جریان‌ها هزینه آشوب را کم کنند
  • رئیس جمهور به چالش «رشیدپور» جواب می‌دهد؟
  • علی مطهری: انتشار فیلمی از جلسه خبرگان رهبری مسئله مهمی نبود/ اینکه مردم از مباحثات مجلس خبرگان آگاه شوند امر مثبتی است
  • رمزگشایی از شرط و شروط ترامپ برای «برنامه موشکی ایران» /کارشناس مسائل نظامی: موشک های ایران دفاعی است نه تهاجمی
  • هر ایرانی باید تنها یک دفترچه بیمه داشته باشد
  • وقتی مادری ار روی فقر مجبور می شود فرزند خود را به دیگری واگذار کند!
  • خداحافظی «لیسانسه‌ها» از تلویزیون
  • تأکید معاون شهردار تهران بر توسعه دوچرخه سواری در پایتخت
  • توضیحات پلیس درباره خبر آتش سوزی در شهرداری
  • ۱۵ سال طراحی نیسان در اروپا
  • کارمندان و کارگران کمپانی مرسدس بنز در سال۱۸۹۷
  • همان «پنج نفری» که توانایی بر هم زدن بازار ارز را دارند، رئیس بانک مرکزی کنید!
  • صادرات زعفران ۳۳ درصد بیشتر شد
  • دلیل ممنوعیت واردات تیلاپیا حمایت از تولید داخل اعلام شد
  • حذف کاغذ از فرایند مالیاتی
  • واکنش ایران به ادعاهای عادل الجبیر
  • برنامه ترکیه برای کاهش وابستگی به واردات