مک لارن به ایندی کار باز می‌گردد؛ حضور فرناندو آلونسو قطعی نیست

  • خودرو
  • یکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ ۱۲:۵۴
    کد خبر :589545

در حالی که فرناندو آلونسو تمایل خود را برای حضور در ایندی‌کار اعلام نکرده است، مک‌لارن پس از ۴۰ سال غیبت برای حضور در مسابقات به‌صورت تمام وقت آماده می‌شود.

مک‌لارن روز جمعه اعلام کرد که در سال ۲۰۲۰ با همکاری اَرو اشمیت پترسون (Arrow Schmidt Peterson Motorsports) و شورولت به مسابقات ایندی‌کار (IndyCar) به‌صورت تمام وقت باز خواهد گشت. این تصمیم می‌تواند شانس دیگری برای پبروزی در ایندیاناپولیس 500 به فرناندو آلونسو اسپانیایی، قهرمان دو دوره فرمول یک جهان بدهد.

تیم کنونی به اَرو مک‌لارن ریسینگ اس‌پی (Arrow McLaren Racing SP) تغییر نام خواهد داد و با دو خودروی مجهز به پیشرانه‌ی شورولت و احتمالاً خودروی سوم برای ایندیاناپولیس رقابت خواهد کرد. ژیل دی‌فران، قهرمان سابق ایندی ۵۰۰ و مدیر ورزشی مک‌لارن ریسینگ، رهبری گروه اختصاصی مستقل از تیم فرمول یک را به عهده خواهد داشت. مک‌لارن آخرین بار در مسابقات قهرمانی ایندی‌کار تمام وقت سال ۱۹۷۹ به رقابت پرداخت و اکنون می‌خواهد پس از ۴۰ سال بار دیگر به این رشته بازگردد.

زک براون، مدیر تیم مک‌لارن ریسینگ در این زمینه گفت:

ما با احترام کامل به این ورزش، رقبای خود، هواداران و وظیفه‌ی پیش رو به ایندی‌کار وارد می‌شویم. قطعاً این یک همکاری بسیار یکپارچه از نظر فنی، مدیریتی و تجاری است.

براون گفت مک‌لارن با احتمال ۲۲ مسابقه در رقابت‌های فرمول یک سال ۲۰۲۰ رو به رو خواهد بود و همچنین در نظر دارد از سال ۲۰۲۱ وارد مسابقات استقامت جهان شود که قوانین آن تغییر می‌کند. مک‌لارن از مدتی قبل برای شرکت در ایندی‌کار تمام وقت تلاش می‌کرده است و تلاش‌های این تیم تحت تأثیر ناکامی فرناندو آلونسو (به‌عنوان تنها نماینده‌ی این تیم) برای موفقیت در رقابت‌های ایندیاناپولیس ۵۰۰ امسال قرار گرفت. براون گفت آلونسو که در پایان سال گذشته مسابقات فرمول یک را ترک کرد، همچنان می‌خواست در ایندیاناپولیس قهرمان شود و مک‌لارن قصد داشت پیروزی را با حضور وی رقم بزند. براون افزود:

او تا به امروز علاقه‌ای به رقابت در یک فصل کامل نشان نداده است. (برای) فرناندو یا شخص دیگری که راننده‌ی تیم خواهد بود، ما خودروی سوم را در ایندی‌کار در نظر خواهیم گرفت.

جیمز هینچکلیف کانادایی تا سال ۲۰۲۰ با اشمیت پترسون قرارداد دارد در حالی که قرارداد مارکوس اریکسون سوئدی، راننده‌ی سابق فرمول یک تا پایان سال تمام می‌شود. آلونسو می‌خواهد پس از گراهام هیل فقید، راننده‌ی بریتانیایی و برنده جایزه سه‌گانه موتوراسپرت، دومین فردی باشد که به این عنوان درست می‌یابد. آلونسو قهرمانی گرندپری موناکو و ۲۴ ساعته لمان را در کارنامه دارد و اکنون تنها قهرمانی ایندیاناپولیس باقی مانده است.

سیمون پژنود، قهرمان امسال ایندی ۵۰۰ هفته‌ی گذشته گفت که بهترین شانس موفقیت آلونسو برای ایندی، انجام یک فصل کامل یا مسابقه با تیمی باتجربه خواهد بود. مک‌لارن امسال کلکسیونی از اشتباهات را در ایندیاناپولیس انجام داد و با وجود تلاش زیاد، در نهایت موفق نشد جایگاهی کسب کند.

براون گفت:

ما قوی‌تر از همیشه و با آرزوی رقابت در ایندی‌کار، از آن تجربه (شکست قبلی) دور شدیم. اما ما می‌دانستیم باید به گونه‌ای متفاوت پیش برویم، که یا کاملاً به آن متعهد باشیم یا اصلاً این کار را انجام ندهیم. دلایل همیشگی ما برای حضور در ایندی‌کار، همچنان به قوت خود باقی است.

مک‌لارن سال گذشته بیش از هر جای دیگر، کالاهای ورزشی خود را در ایالات متحده به فروش رساند؛ کشوری که بازار بزرگی برای حامیان مالی آن‌ها به شمار می‌رود. فرمول یک نیز در صدد است تا مخاطبان خود را در آمریکا به‌طور درخورتوجهی افزایش دهد. مک‌لارن طی اولین فصل استفاده از پیشرانه رنو در سال ۲۰۱۸ با جایگاه ششمی تیمی در رقابت‌های فرمول یک به کار خود پایان داد. با این وجود کارلوس ساینز و لندو نوریس در فصل ۲۰۱۹ تا امروز در میان ۱۰ راننده برتر فرمول ۱ قرار گرفته‌اند تا مک‌لارن را به رده‌ی چهارم تیمی برسانند. با وجود باقی ماندن نیم فصل دوم، مک‌لارن ۲۰ امتیاز بیشتر از فصل گذشته کسب کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید