در اردن صورت گرفت؛

افزایش اقدامات امنیتی در پایتخت

    کد خبر :58888

قبیله الحویطات در استان معان از بامداد چهارشنبه در تظاهراتی عازم امان شدند تا تحصن های گسترده به منظور درخواست آزادی یک نظامی اردنی برگزار کنند.

شاهدان عینی در گفتگو با روزنامه الغد تاکید کردند که نیروهای امنیتی از منطقه زیزیا تا پل مادبا تمام اشخاص و خودروها را بازرسی می کنند؛ این امر را یک مسئول امنیتی نیز مورد تایید قرار داد.

دادگاه نظامی اردن صبح روز دوشنبه گذشته حکم حبس ابد با اعمال شاقه برای “معارک ابوتایه” صادر کرد و درجه نظامی وی را هم به سرباز دوم تنزل داد. اتهام ابوتایه کشتن سه نظامی آمریکایی در ورودی پایگاه هوایی امیر فیصل در الجفر است.

به محض صدور این حکم، اهالی الجفر به نشانه اعتراض برخی جاده ها را مسدود و چادرهایی در خیابان ها نصب کردند؛ همچنین این حکم را یک حکم سیاسی عنوان کردند.

دادستان کل نظامی ابوتایه را به قتل عمدِ بیش از یک نفر و بدنام کردن نیروهای مسلح کشور و مخالفت با دستورات نظامی متهم کرد.

دادگاه نظامی اردن ابوتایه را در پرونده قتل عمدِ بیش از یک نفر مجرم شناخت. اما اتهام مربوط به بدنام کردن نیروهای مسلح کشور را مرتبط به اتهام سوم یعنی مخالفت با دستورات وفرامین دانست که در این پرونده به دو سال حبس محکوم شد.

به گزارش برنا به نقل از العالم، یادآور می شود که معارک ابوتایه نظامی اردنی در ماه نوامبر 2016 به سمت خودروهای حامل نظامیان آمریکایی تیراندازی کرد که به کشته شدن 3 تن از آنها و زخمی شدن یک نفر دیگر منجر شد. این درحالی است که این سرباز در حال انجام وظیفه خود در نگهبانی از ورودی پایگاه هوایی بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید