پزشکیان: کسانی که اشتباهات خود را نمی پذیرند صلاحیت مسئولیت ندارند

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۹:۱۲

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کسانی که اشتباهات و ناکارآمدی های خود در دوران مدیریت را نمی پذیرند، صلاحیت عهده دار شدن مسئولیت ها را ندارند.

مسعود پزشکیان، شامگاه سه شنبه در جمع هوادارن حسن روحانی، نامزد ریاست جمهوری در ایلام تاکید کرد: در سال های گذشته نیز برخی افراد مدعی شده بودند که در طول چهار و هشت سال مشکلات اقتصادی بویژه اشتغال را در ایران حل خواهند کرد ولی در پایان کار آنها هیچ دستاوردی نداشتند.
وی اضافه کرد: در آستانه انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری برخی ادعا می کنند که توان اداره کردن کشور را به بهترین شکل ممکن دارند در حالی که باید از آنان پرسید شما چه کارنامه و عملکرد قابل قبولی در گذشته از خود ارائه کرده اید؟
وی افزود: انسان های ناتوان در طول تاریخ تلاش کرده اند تا از بیان حقایق از سوی افراد توانمند و دارای خرد و منطق جلوگیری کنند چرا که در صورت حضور این افراد مجالی برای این افراد کوته فکر که اغلب انسان هایی زورگو و خودکامه هستند، باقی نمی ماند.
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ملت ایران همواره طالب عزت و آزادگی بوده و در مقابل کسانی که به آنها حرمت نگذارند، سر تسلیم فرود نخواهد آورد.
به گفته وی، امروز در جامعه ایران برخی بداخلاقی ها و عدم صداقت مشاهده می شود که عموم مردم را از این نوع رویکردها آزرده خاطر کرده است.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: رئیس مجلس قبل در زمان دولت گذشته از تخلف حدود 60 درصدی دولت در اجرای قوانین سخن می گفت و رئیس جمهوری وقت نیز بر پایبندی به قانون اساسی تاکید می کرد ولی در این میان یک نفر دروغ می گفت.
پزشکیان اظهار کرد: کسانی که آمارهای غلط و دروغ به مردم می دهند، صلاحیت به عهده گرفتن مسئولیت ها را ندارند چون وضعیت کنونی کشور نتیجه عدم صداقت برخی از مدیران با آحاد جامعه است.
وی با انتقاد از عملکرد رسانه ملی افزود: امروز صدا و سیمای جمهوری اسلامی در ارائه واقعیات، اخبار، اطلاعات و رفتار بر اساس معیارهای عدالت و صداقت نمره قابل قبولی نمی گیرد.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: این رویه با آموزه های دینی و سیره ائمه معصومین (ع) که همواره مسئولان را به رفتار بر اساس صداقت در گفتار و عمل سفارش می کنند، در تضاد آشکار است.
پزشکیان یادآور شد: دولت کنونی نیز از اشتباه و کوتاهی مبرا نیست ولی تلاش می کند کشور را دوباره در مسیر مناسب قرار دهد، ولی برخی اشخاص امروز در تبلیغات خود برخی شعارهای بزرگ و بدون پشتوانه ارائه می دهند که نشان از عدم آگاهی آنان از مسائل کشورداری است.
وی همچنین بر لزوم بهره مندی تمامی اقوام و طوایف کشور از ترک، کرد، عرب و سایر طوایف در اداره امور کشور بطور مساوی و با رعایت اصل شایسته سالاری تاکید کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید