جدیدترین اخبار
۲۹ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۷ اقتصادی کد خبر :58855

دفاع سازمان هواپیمایی از ورود هواپیمای دست‌دوم

در حالی دیروز عضو کمیسیون عمران مجلس از نبود قطعات هواپیما برای تعمیر هواپیماهای دست دوم انتقاد کرده بود که سازمان هواپیمایی کشوری با دفاع از ورود این نوع هواپیماها اعلام کرد:عوامل فرودگاهی در تاخیرات پروازی دخیل است.

به گزارش تسنیم، رضا جعفرزاده در واکنش به انتقاد یکی از اعضای کمیسیون عمران مجلس نسبت به ورود هواپیماهای دست دوم و عدم تامین قطعات هواپیما در پسابرجام، اظهار کرد:‌ ورود هواپیماهای دست دوم به کشور مانند سایر شرکت‌های هواپیمایی در دنیا ممنوع نیست.

وی افزود: مهم‌ترین اصل برای ورود هواپیما به کشور رعایت ضوابط و مقررات تعیین شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری از جمله سن، ایمنی و … است که شرکت‌های هواپیمایی باید به آن توجه داشته باشند.

وی عوامل مختلفی از جمله وضعیت جوی، دمای بالای هوا (براساس مقررات باید هواپیماها با وزن کمتری پرواز کنند)، نقص فنی هواپیما، عملیات شرکت و عوامل فرودگاهی و عدم توازن تقاضاهای این بخش با صندلی پرواز موجود در امر تاخیرات پروازی دخیل است به همین منظور طرح توسعه ناوگان یکی از محورهای مهم در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بکارگیری یا عدم استفاده از این هواپیماها براساس صرفه و صلاح اقتصادی انجام می‌شود، بنابراین شرکت‌های هواپیمایی ضمن رعایت اصول و مقررات مورد تاکید سازمان هواپیمایی کشوری نسبت به بکارگیری و یا زمین گیری ناوگان خود اقدام می‌کنند.

دیروز قلی‌الله قلی‌زاده نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به تاخیرات پروازی روزهای اخیر از ورود هواپیماهای دست دوم بدون تامین قطعات را مورد انتقاد قرار داده و گفته بود:‌ نبود قطعات و فرسودگی ناوگان هوایی کشور علل تاخیر در پروازهاست. پس از تحریم‌ها ورود قطعات هواپیما به کشور عملاً متوقف شد و پس از برجام نیز قرار بر این بود که همراه با خرید هواپیما، قطعات نیز وارد کشور شود که تاکنون اتفاق قابل ذکری در این حوزه رخ نداده است.

وی با بیان این‌که اگر به پارکینگ هواپیماها مراجعه کنید، خواهید دید چندین فروند هواپیمای مسافربری به دلیل نبود قطعات زمین‌گیر شده‌اند، افزود: امروز ایرلاین‌ها به راحتی نمی‌توانند قطعات برای هواپیماهای خود تهیه کنند و حتی هواپیماهای جدیدی که خریداری می‌کنند دست دوم و با ساعت پروازی بالاست.

قلی‌زاده با اعلام اینکه متخصصان ایرانی حتی می‌توانند هواپیماهای زمین‌گیر شده را اورهال کنند، تصریح کرد: نبود قطعات دست متخصصان ایرانی را در این حوزه بسته است.

وی با تاکید بر اینکه وقتی هواپیمایی دچار مشکل می‌شود از هواپیمای زمین‌گیر شده قطعه‌ای خارج و به آن هواپیما اضافه می‌شود که قطعاً آن قطعه نیز فرسوده است، گفت: قطعاً این کار خطرناک است، اما به دلیل اینکه قطعه وارد کشور نمی‌شود چاره‌ای جز این نیست.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس از پیگیری‌های این کمیسیون برای حل مشکلات در روند تاخیر پروازها خبر داد.

روی خط خبر

  • خلبان هواپیمای تهران ـ یاسوج عامل اولیه سقوط نبوده است
  • کنسرت مهیج شکیرا در لبنان
  • روس‌ها،تضعیف حضور ایران در سوریه را در زمره منافع خود می‌دانند!
  • تاجیک: اتفاقا به هسته نرم احتیاج داریم
  • عباس سلیمی‌نمین: نهاوندیان از دولت برود
  • یارانه تیر ماه امشب واریز می‌شود
  • «هتل ترانسیلوانیا» در صدر باکس آفیس
  • برخی با خصوصی‌سازی‌ منافعشان به خطر می‌افتد
  • مهدی‌آبادی‌های البرز در محاصره موش‌ها و فاضلاب
  • دستمزد کفاف ۲۶درصد از هزینه‌ها را داد
  • رد پای «پول کثیف» در ۱۲درصد نقدینگی کشور
  • ریشه فساد و رانت‌ها با ارز تک نرخی از بین می‌رود
  • اولیای دم سیدامامی از رئیس صداوسیما شکایت کردند: هم دروغ گفتند، هم تهمت زدند، هم توهین کردند
  • کدخدایی: نظارت شورای نگهبان از همان سال ۵۹ استصوابی بود
  • پمپئو: کره شمالی با جست وجوی اجساد سربازان آمریکایی موافقت کرد
  • وسعت آتش سوزی در هورالعظیم افزایش یافت
  • «و.م»، نماینده یک گروه نوظهور اجتماعی است؟!
  • وقتی خاموشی‌های اخیر با یارانه می‌آید
  • بحران آب نداریم، ورشکستگی آبی داریم
  • جنجال‌های ناتمام صداوسیما/ از پویول و مائده تا افشاگری های نکونام!
  • گلایه های شدید بازیگر جوان از پرویز پرستویی!
  • این ۱۸ گلوله نمک را بهتر بشناسید!
  • بارش خفیف باران در گیلان و مازندران/ تهران همچنان در مدار ۴۰ درجه
  • جزییات صدور مجوز انتشار ۹۰۰۰ میلیارد ریالی اوراق مالی برای متروی تهران
  • اعلام سیاست های صداوسیما در انتصاب مدیران
  • ردپای ویژه‌خواری و دلالی در نظام ارزی
  • هزینه ثبت‌نام در سامانه روابط کار نهایی شد
  • چه کالایی ارزش تهاتر با نفت را دارد؟
  • کمپ‌های ترک اعتیاد استانداردها را رعایت نمی‌کنند
  • موش انگشتش را در زباله گردی خورده!