دفاع سازمان هواپیمایی از ورود هواپیمای دست‌دوم

۲۹ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۷  /   /  کد خبر: 58855
دفاع سازمان هواپیمایی از ورود هواپیمای دست‌دوم

در حالی دیروز عضو کمیسیون عمران مجلس از نبود قطعات هواپیما برای تعمیر هواپیماهای دست دوم انتقاد کرده بود که سازمان هواپیمایی کشوری با دفاع از ورود این نوع هواپیماها اعلام کرد:عوامل فرودگاهی در تاخیرات پروازی دخیل است.

به گزارش تسنیم، رضا جعفرزاده در واکنش به انتقاد یکی از اعضای کمیسیون عمران مجلس نسبت به ورود هواپیماهای دست دوم و عدم تامین قطعات هواپیما در پسابرجام، اظهار کرد:‌ ورود هواپیماهای دست دوم به کشور مانند سایر شرکت‌های هواپیمایی در دنیا ممنوع نیست.

وی افزود: مهم‌ترین اصل برای ورود هواپیما به کشور رعایت ضوابط و مقررات تعیین شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری از جمله سن، ایمنی و … است که شرکت‌های هواپیمایی باید به آن توجه داشته باشند.

وی عوامل مختلفی از جمله وضعیت جوی، دمای بالای هوا (براساس مقررات باید هواپیماها با وزن کمتری پرواز کنند)، نقص فنی هواپیما، عملیات شرکت و عوامل فرودگاهی و عدم توازن تقاضاهای این بخش با صندلی پرواز موجود در امر تاخیرات پروازی دخیل است به همین منظور طرح توسعه ناوگان یکی از محورهای مهم در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بکارگیری یا عدم استفاده از این هواپیماها براساس صرفه و صلاح اقتصادی انجام می‌شود، بنابراین شرکت‌های هواپیمایی ضمن رعایت اصول و مقررات مورد تاکید سازمان هواپیمایی کشوری نسبت به بکارگیری و یا زمین گیری ناوگان خود اقدام می‌کنند.

دیروز قلی‌الله قلی‌زاده نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به تاخیرات پروازی روزهای اخیر از ورود هواپیماهای دست دوم بدون تامین قطعات را مورد انتقاد قرار داده و گفته بود:‌ نبود قطعات و فرسودگی ناوگان هوایی کشور علل تاخیر در پروازهاست. پس از تحریم‌ها ورود قطعات هواپیما به کشور عملاً متوقف شد و پس از برجام نیز قرار بر این بود که همراه با خرید هواپیما، قطعات نیز وارد کشور شود که تاکنون اتفاق قابل ذکری در این حوزه رخ نداده است.

وی با بیان این‌که اگر به پارکینگ هواپیماها مراجعه کنید، خواهید دید چندین فروند هواپیمای مسافربری به دلیل نبود قطعات زمین‌گیر شده‌اند، افزود: امروز ایرلاین‌ها به راحتی نمی‌توانند قطعات برای هواپیماهای خود تهیه کنند و حتی هواپیماهای جدیدی که خریداری می‌کنند دست دوم و با ساعت پروازی بالاست.

قلی‌زاده با اعلام اینکه متخصصان ایرانی حتی می‌توانند هواپیماهای زمین‌گیر شده را اورهال کنند، تصریح کرد: نبود قطعات دست متخصصان ایرانی را در این حوزه بسته است.

وی با تاکید بر اینکه وقتی هواپیمایی دچار مشکل می‌شود از هواپیمای زمین‌گیر شده قطعه‌ای خارج و به آن هواپیما اضافه می‌شود که قطعاً آن قطعه نیز فرسوده است، گفت: قطعاً این کار خطرناک است، اما به دلیل اینکه قطعه وارد کشور نمی‌شود چاره‌ای جز این نیست.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس از پیگیری‌های این کمیسیون برای حل مشکلات در روند تاخیر پروازها خبر داد.

بدون دیدگاه

آخرین اخبار

پربیننده ترین ها