ترکیه تصمیم آمریکا برای مسدود کردن اموال ونزوئلا را محکوم کرد

    کد خبر :588540

ترکیه اعلام کرد که با تصمیم مقامات واشنگتن برای طرح تدابیر محدودکننده جدید علیه اموال مقامات ونزوئلا مخالف است.

به گزارش بازتاب به نقل از اسپوتنیک، «حامی آکسوی» سخنگوی وزارت خارجه ترکیه روز جمعه اعلام کرد که آنکارا با تصمیم واشنگتن برای اتخاذ تدابیر محدودکننده جدید علیه اموال و دارائی مقامات ونزوئلا مخالف است.

شایان ذکر است که روز سه شنبه «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا با امضای یک فرمان اجرایی مجوز مسدود کردن آن دسته از اموال و دارائیهای دولت ونزوئلا را که در حوزه صلاحیت قضایی آمریکا قرار دارد- از جمله متعلقات بانک مرکزی ونزوئلا و شرکت نفت ونزوئلا- صادر کرد. این فرمان اجرایی همچنین افرادی را که از «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور قانونی ونزوئلا حمایت می کنند، مورد تحریم قرار داد.

در همین ارتباط، حامی اکسوی در یک بیانیه اعلام کرد: «ما [ترکیه] فرمان اجرایی دولت آمریکا را مبنی بر مسدودکردن دارایی دولت ونزوئلا که هدف آن وضع تحریمهای جامع علیه این کشور است، رد می کنیم… ما نگران آن هستیم که این فرمان اجرایی مردم ونزوئلا را با مشقات اقتصادی بدتری مواجه ساخته و بر طرحهای ابتکاری برای یافتن یک راه حل سیاسی در ونزوئلا تأثیر منفی گذارد».

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در پایان اظهارات خود گفت: «مقامات آنکارا بر این باورند که برای یافتن بهترین راه حل برای بحران ونزوئلا، تمامی طرفها باید به مشارکت در فرآیند گفتگوی سیاسی ادامه دهند».

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید