سئول: کره شمالی همزمان با حضور وزیر دفاع آمریکا در منطقه، دو پرتابه شلیک کرد

    کد خبر :588468

کره جنوبی اعلام کرد که روز جمعه همزمان با ملاقات وزیر دفاع این کشور با همتای آمریکایی خود، کره شمالی بار دیگر دو پرتابه ناشناس را به دریا شلیک کرد.

تارنمای خبری سی ان بی سی گزارش داد: پنتاگون و کاخ سفید از اظهار نظر در این باره خودداری کرده اند.

پیونگ یانگ پیش تر در خصوص سفر مقامات دفاعی آمریکا به سئول و یا برگزاری مانورهای مشترک میان کره جنوبی و آمریکا هشدار داده بود.

به نظر می رسد شلیک این دو پرتابه در زمان حضور وزیر دفاع آمریکا در منطقه، نوعی هشدار از سوی پیونگ یانگ به سئول است.

رهبر کره شمالی آزمایش های هفته های گذشته کشورش را نیز هشداری به کره جنوبی برای توقف واردات تسلیحات با فناوری های جدید و همچنین رزمایش های مشترک با آمریکا توصیف کرده است.

کره شمالی که از چند ماه پیش از آغاز مذاکرات خلع سلاح هسته ای با آمریکا، آزمایش های هسته ای و موشکی خود را متوقف کرده بود، برای چندمین بار در ماه اخیر دست به آزمایش موشکی زده است.

مذاکرات آمریکا و کره شمالی پس از دومین نشست سران دو کشور در هانوی، پایتخت ویتنام به دلیل عدم تفاهم درباره مفاهیمی همچون خلع سلاح هسته ای و سطح درخواست های دو طرف به بن بست کشیده شد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی برای نخستین بار، سال گذشته در پایتخت سنگاپور با یکدیگر دیدار کرده و توافقی کلی و دو صفحه ای را امضا کردند؛ ترامپ و کیم پس از کش و قوس فراوان اوایل تیرماه 1398 نیز در منطقه غیرنظامی در مرز دو کره با یکدیگر دیدار کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید