روسیه دیپلمات ارشد سفارت آمریکا را احضار کرد

    کد خبر :588446

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد یک دیپلمات سفارت آمریکا در این کشور را به منظور اعلام اعتراض خود از بابت تلاش مقامهای این سفارتخانه برای مداخله در امور داخلی روسیه احضار کرده است.

به گزارش بازتاب، خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرده، از نظر این وزارتخانه اقدام اخیر سفارت آمریکا در این کشور در انتشار اطلاعات درباره یک تجمع غیر قانونی مخالفان دولت روسیه مربوط به تاریخ ۳ اوت در شهر مسکو به مثابه تلاش برای دخالت در امور داخلی روسیه است به همین سبب تیم ریچاردسون رئیس اداره سیاسی سفارت آمریکا در روسیه را به منظور اعلام اعتراض احضار کرده است.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام داشت: در تاریخ امروز جمعه مصادف با ۹ اوت تیم ریچاردسون رئیس بخش سیاسی سفارتخانه آمریکا به وزارت خارجه روسیه احضار شد.

در ادامه این بیانیه تصریح شد: او به منظور ادای توضیح در مورد این حقیقت که اکانت توئیتری رسمی دفتر امور کنسولی وزارت خارجه آمریکا و وبسایت این واحد دیپلماتیک در آمریکا اقدام به انتشار اطلاعات مربوط به تجمع غیر قانونی تاریخ سوم اوت در مسکو کردند احضار شده است.

این وزارتخانه دولت روسیه تاکید کرد که انتشار اطلاعات مربوط به مسیر تعیین شده از سوی سازمان‌دهندگان این تظاهرات را فراخوانی برای شرکت در آن تلقی کرده و کلیت این مساله را به عنوان تلاش برای مداخله در امور داخلی روسیه در نظر می‌گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید