واگذاری غیرقانونی ایران ایرتور توسط خصوصی‌سازی

    کد خبر :588392

در حالی مالک ایران ایرتور مدعی است نماینده مشهد درمجلس شورای اسلامی به این شرکت اتهام زده که یکی از اعضای مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در نامه‌ای به قوه قضاییه با غیرقانونی دانستن واگذاری ایرتور، خواستار واگذاری این ایرلاین به صورت شفاف شده است.

چهارشنبه گذشته مالک هواپیمایی ایرتور در یک نشست خبری طولانی به اظهارات نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی مبنی بر واگذاری این شرکت 1000 میلیارد تومانی به‌قیمت 34 میلیارد تومان واکنش‌هایی توام با وارد کردن برخی اتهامات از خود نشان داد.

مجید شکاری در بخشی از اظهاراتش، پروسه خرید هواپیمایی ایرتور به قیمت 34 میلیارد تومان را تشریح کرد و گفت: آگهی مزایده اینترنتی فروش ایران ایرتور را در سایت سازمان خصوصی‌سازی دیدم و بررسی‌های لازم در این زمینه صورت گرفت. متوجه شدیم ایران ایرتور که با قیمت 34 میلیارد تومان مزایده گذاشته شده بود و جمع دارایی‌های این ایرلاین 154 میلیارد تومان، در مقابل آن 540 میلیارد تومان بدهی داشت، این بدان معنا بود که ارزش این شرکت منفی 385 میلیارد تومان طبق صورت‌های مالی حسابرسی شده است.

وی همچنین با این ادعا که “به دلیل سوء مدیریت در قبل از سال 94 ایران ایرتور از مرز ورشکستگی عبور کرده بود” افزود: بعد از چند روز مطالعه فهمیدم که ایران ایرتور از چه جاهایی گُل خورده و مطمئن بودم با مدیریت درست که از یک ایرلاین خارجی یاد گرفته بودم و فرصت‌های پیش رو در عرضه و تقاضا می‌توانم شرکت زمین خورده را بلند کنم. در روز مزایده دیدم در سازمان خصوصی‌سازی اتاقی بزرگ است و 10 تا 15 نفر نشسته‌اند و این طرف من بودم. ساعت 14 اعلام شد پاکت که بسته بندی عجیب و غریب داشت باز شد و یک شرکت کننده بیشتر نبود آن هم من که بنده را برنده اعلام کردند.

به گزارش تسنیم، وی با بیان این‌که اظهارات نماینده مجلس کذب است، اظهار کرد: بعد از برنده شدن من در مزایده همه حضار تعجب کردند؛‌دلیل را پرسیدم گفتند 4 بار این شرکت به مزایده گذاشته شده و هیچ وقت متقاضی نداشت. شما 34 میلیارد تومان دادید 385 میلیارد تومان بدهی دریافت کردید.

وی ادامه داد: «با توجه به باورم به اصل 44 قانون اساسی و دولتمردان شرکت را خریداری کردم. تعجب می‌کنم چگونه یک نماینده مجلس که روحانی است این همه اتهامات را متوجه ما کرده است. گناه ما این است که از دولت خرید کرده‌ایم،‌ نفروشید. گناه ما این است که مثل نیشکر هفت تپه نشدیم. گناه ما این است که شرکت را با تعداد 700 نفر پرسنل تحویل گرفته و آنرا به 1200 نفر افزایش دادیم… آقای نماینده محترم هر اتهامی را که می‌خواهد به ایران ایرتور می‌زند اما مردم خودشان قاضی هستند. آقای نماینده در هر مصاحبه چیزهای متفاوت می‌گوید؛ او گفته 500 میلیارد می‌ارزید، هفته بعد گفته ایران ایرتور 700 میلیارد تومان ارزش دارد، چند روز بعد گفته ایرلاین ما 1000 میلیارد تومان می‌ارد و اخیرا هم گفته که ایران ایرتور 6000 میلیارد تومان می‌ارزد، به نظرم باید در انتخابات دقت کنیم.»

به گزارش تسنیم، این در حالی است که یکی از اعضای مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی به تاریخ 20 خرداد امسال به رئیس قوه قضاییه واگذاری ایران ایرتور را به 5 دلیل غیرقانونی دانشته و خواستار واگذاری مجدد این ایرلاین به صورت شفاف و قانونی شده است.

در بخشی از نامه ضیاءالدین اعزازی آمده است؛

« … با استحضار می‌رساند شرکت هواپیمایی ایران ایرتور در جریان خصوصی‌سازی به صورت کاملا غیرقانونی به ثمن بخس به شخصی به نام آقای مجید شکاری واگذار گردید. با توجه به دلایل ذیل:

1- نحوه واگذاری به صورت انحصاری و غیرعادلانه

2-قیمت‌گذاری بسیار پایین و کاملا مشکوک این شرکت با احتساب املاک مسکونی،‌اداری و هواپیماهای در اختیار

3-پنهان‌کاری و ابهام حین واگذاری

4-مفقود نمودن تقاضاهای مناسب دیگر

5-عدم اهلیت نامبره

ضمن شکایت از سازمان خصوصی سازی و تقاضای واگذاری توسط (قوه قضاییه) و واگذاری مجدد به صورت شفاف، بیطرفانه، قانونی و به طور مزایده‌ عمومی به متقاضیان واجد شرایط را دارد.»

وی همین نامه‌ را نیز به رئیس سازمان بازرسی کل کشور ارسال کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید