معاون مشارکت‌های اجتماعی وزیر کشور:

سمن‌های کشور رتبه‌بندی می‌شوند

    کد خبر :588370

معاون مشارکت‌های اجتماعی وزیر کشور گفت: با راه‌اندازی سامانه ثبت صدور مجوز و پالایش عملکرد سمن‌ها، این مجموعه‌ها در کشو رتبه‌بندی می‌شوند.

اکبری در دهمین اجلاس ملی شبکه سازمان‌های غیردولتی محیط زیست و منابع طبیعی کشور در اردبیل اظهار کرد: ما دغدغه فعالان این حوزه را در طولانی بودن فرآیند ثبت و صدور مجوزها کاملا درک می‌کنیم و به همین دلیل سامانه جدیدی طراحی شده که به زودی راه‌اندازی می‌شود تا عملیات فرآیند ثبت و صدور مجوزها به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه بخش عظیمی از کارها در این فرآیند از طریق سامانه و به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: افراد با بارگذاری اطلاعات به سرعت در جریان روند صدور مجوزها قرار خواهند گرفت و استعلامات نیز به کمتر از یک ماه کاهش یافته و نتایج آن در کمترین زمان اعلام خواهد شد.

معاون مشارکت‌های اجتماعی وزیر کشور ادامه داد: دولت به معنای واقعی به دنبال گسترش مشارکت‌های اجتماعی است و رئیس جمهور هم در دور اول و هم دور دوم دولت تدبیر و امید به وزارت کشور و سایر وزارتخانه‌ها ماموریت داده تا توسعه سازمان‌های مردم نهاد به شکل شایسته اتفاق افتد.

اکبری، کارکرد دولت را در افزایش مشارکت اجتماعی و ایجاد یک ساختار همگرا یادآور شد و افزود: نه تنها در حوزه زیست محیطی بلکه در سایر حوزه‌ها نیز باید این مشارکت اجتماعی به شکل صحیح و درست اتفاق افتد تا ساختار درستی را در این حوزه شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: در چند سال گذشته قدم‌های خوبی در استفاده از ظرفیت نخبگان و تشکل‌ها و سمن‌ها برداشته شده تا در یک فرآیند مشارکتی بتوان با تعامل کارها را به پیش برد.

معاون مشارکت‌های اجتماعی وزیر کشور بیان کرد: در مناطق آزاد با همکاری مسئولان قرار شده تشکل‌های مردم نهاد به معنای واقعی وارد عرصه شده و در حوزه‌های مختلف فعالیت کنند که در تفاهم‌نامه اخیر با مسئولان مناطق آزاد قرار شد از ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد استفاده شود.

اکبری پرهیز از اعمال رفتارهای سلیقه‌ای را در کمک و همراهی با تشکل‌ها و شبکه‌های سازمان یافته در این حوزه یادآور شد و گفت: انتظار می‌رود این مجموعه‌های غیردولتی نیز به موضوع توانمندسازی و آموزش اعضا اهتمام داشته باشند.

وی به فعالیت یک هزار تشکل مردم‌نهاد در حوزه زیست محیطی اشاره و خاطرنشان کرد: نظارت و پایش بر عملکرد این مجموعه‌ها سبب می‌شود تا اعتماد مردم به آنها افزایش یابد.

به گزارش ایسنا، رئیس اداره سازمان‌های مردم‌نهاد وزارت کشور از استقرار نظام رتبه‌بندی در بین این نهادها خبر داد و افزود: رتبه‌بندی سمن‌ها زمینه‌ای را فراهم می‌آورد تا هر کس براساس ظرفیتی که وجود دارد بتواند از توانمندی‌ این مجموعه‌های مردمی در راستای پیشبرد امور استفاده کند.

اکبری گفت: برای استقرار نمایندگی سمن‌ها در استان‌ها نیازی به اخذ مجوز و فرآیندهای جدید نیست، بلکه راه‌اندازی شعبه‌ای از سازمان‌های مردم نهاد کشوری در استان‌ها باید به سهولت انجام شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید