مسئول عراقی: آمریکا در الانبار برای داعش گذرگاه امن ایجاد می‌کند

    کد خبر :587741

مدیر دفتر سازمان «بدر» عراق اعلام کرد که نظامیان آمریکایی از پایگاه الرطبه خارج شده و عازم غرب عراق هستند تا بتوانند گذرگاهی برای عناصر داعش ایجاد کنند.

«قصی الانباری» مدیر دفتر سازمان «بدر» عراق از تحرکات مشکوک نظامیان آمریکایی در این کشور خبر داد.

الانباری امروز (پنجشنبه)‌به پایگاه خبری «المعلومه» گفت: «آمریکایی‌ها از پایگاه 70 در شهرستان الرطبه خارج شدند تا زمینه برای گروه تروریستی داعش فراهم شود تا در این منطقه با آزادی کامل، حرکت کند».

وی تصریح کرد که پایگاه الرطبه به منزله پست دیدبانی برای تحت نظر داشتن مثلث «سعودی-سوری-اردنی» است.

به گزارش فارس،این مسئول عراقی بر این باور است که باقی ماندن نیروهای آمریکایی در الرطبه، مانعی برای طرح‌های داعش در این منطقه به شمار می‌رفت.

الانباری خاطر نشان کرد که نظامیان آمریکایی پس از خروج از پایگاه الرطبه به سمت پایگاه «عین الاسد» در استان الانبار (غرب عراق) رفتند تا گذرگاه‌های امنی برای عناصر داعش در داخل این استان ایجاد کنند.

«احمد الشریفی» کارشناس مسائل امنیتی اخیرا از تحرکات گسترده یگان‌های نظامی آمریکا و حرکت آنان از منطقه کردستان عراق به شهر «قامشلی» سوریه خبر داد.

الشریفی تأکید کرد که هدف از این تحرکات، حمایت از شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (اِس. دی. اِف) در برابر عملیات احتمالی ترکیه است.

بر خلاف گفته الشریفی، آمریکا و ترکیه روز گذشته (چهارشنبه) اعلام کردند که بر سر ایجاد مرکز عملیات مشترک در ترکیه برای هماهنگی و مدیریت تشکیل منطقه امن در شمال سوریه به توفق رسیدند.

این توافق آنکارا و واشنگتن که نقض آشکار حاکمیت سوریه است و بارها دمشق نیز چنین اقداماتی را محکوم کرده، به نوعی خیانت آمریکا به شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» است که داعیه حمایت از آنان را داشته است.

یک مسئول کُرد در همین ارتباط گفت که آمریکا «به رهبران سیاسی و فرماندهان نظامی [کُرد] به وضوح گفته است که آنان [آمریکایی‌ها] برای حمایت از نیروهای دموکراتیک سوریه با ترکیه مقابله نخواهند کرد».

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید