قول رئیس سازمان میراث فرهنگی در خصوص خانه تاریخی امیرکبیر

    کد خبر :587728

نماینده استان مرکزی در شورای عالی استان‌ها گفت: خانه تاریخی امیرکبیر در روستای هزاوه شهرستان اراک واقع شده است که رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری قول تجهیز و تکمیل این خانه را داده است.

سعید صوفی نماینده استان مرکزی در شورای عالی استان‌ها در جمع خبرنگاران از تجهیز خانه امیرکبیر خبر داد و گفت: روز گذشته با مونسان معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور جلسه‌ای داشتیم و مقرر شد خانه امیرکبیر که ثبت یونسکو نیز شده است، تجهیز و تکمیل شود.

صوفی بیان داشت: بنده از دیار شهیدان، امیرکبیر و قائم‌مقام فراهانی و دیگر مفاخر و بزرگان ایران‌زمین در شورای عالی استان‌ها حضور دارم.

وی ادامه داد: زادگاه و منزل امیرکبیر در روستای هزاوه واقع در استان اراک است که به علت کمبود بودجه و تجهیزات هنوز تکمیل نشده است و از معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری درخواست کردیم نسبت به تجهیز و تکمیل این خانه قدیمی و تاریخی اقدام کنند که قول مساعد نیز دادند.

نماینده استان مرکزی در شورای عالی استان‌ها بیان داشت: در حال حاضر محل قتل امیرکبیر که در کاشان واقع شده است دارای درآمد و گردشگر است ولی این خانه تاریخی شناخته‌شده نیست و گردشگران کمی دارد.

به گزارش فارس، صوفی یادآور شد: روستای هزاوه دارای منظره‌ای زیبا و گردشگری است و پتانسیل‌های خوبی از جمله در بخش کشاورزی دارد. لذا مجددا از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری درخواست می‌کنیم به وعده‌شان در خصوص این خانه تاریخی اقدام کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید