آخرین جزئیات از پرونده پاساژ پالادیوم/ 42 پرونده برج‌باغ در منطقه یک

    کد خبر :587346

شهردار منطقه یک، توضیحاتی درباره آخرین جزئیات از پرونده پالادیوم اعلام کرد و گفت:‌ 42 مورد از پرونده برج‌باغ‌ها مربوط به منطقه یک است.

سید حمید موسوی شهردار منطقه یک تهران در نشست خبری درباره اجرای برنامه‌های مختلف توسط شهرداری این منطقه،‌ اظهار داشت: بهبود نظام ترافیکی، حمل و نقل و تغییر رویکرد سرمایه‌ای از حوزه مسکن به خدمات گردشگری از جمله موضوعاتی است که توسط شهرداری منطقه مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: حراست از محیط زیست طبیعی و تاریخی و رفع اغتشاشات بصری نیز توسط شهرداری منطقه مورد توجه بوده و اقداماتی نیز در قالب تشکیل جلسه کمیته ایمنی و مناسب‌سازی و نمای منطقه صورت گرفته است.

موسوی ادامه داد: سعی کرده‌ایم با تخلفات در این منطقه برخورد کنیم که نمونه آن تخریب ملکی در خیابان افتخاری و رستورانی در گردنه قوچک بوده است، همچنین جهت رفع سدمعبر اقداماتی انجام گرفته تا بتوانیم از تضییع حقوق مردم جلوگیری کنیم که برخورد با بساط‌گستری از جمله این موارد است.

شهردار منطقه یک تهران عنوان کرد:‌ افتتاح پل چپ‌گرد چمران یا پل نمایشگاه و تعریض خیابان رشیدالدین همچنین اتصال خط یک مترو تهران به خط سه از اقدامات صورت گرفته جهت رفع این معضلات ترافیکی این منطقه به شمار می‌روند و یکطرفه کردن خیابان پارک‌وی به تجریش نیز در همین راستا بوده است.

وی با اشاره به اینکه مجموعه توچال یکی از معضلات ترافیکی برای منطقه ولنجک به شمار می‌رود، بیان داشت: اکنون پایانه گردشگری برای این مسأله تعریف شده و طرح‌هایی نیز در دستور کار است؛ البته موضوعاتی همچون مونوریل و تراموا نیز مدنظر قرار داشته که در صورت تحقق آن ولنجک از ترافیک عبوری رهایی خواهد یافت.

موسوی ادامه داد: حدود 300 هزار مترمربع زمین در ارتفاعات آواز با پیگیری‌های حقوقی به عمل آمده به اموال عمومی بازگشت و پارکینگ چیذر نیز برای شهروندان مدنظر قرار گرفته شد و پارکینگ عمومی دیگری نیز در درکه ساخته شد و همه این موارد از اقدامات حوزه شهرسازی در منطقه یک به شمار می‌رود.

شهردار منطقه یک تهران به موضوع پرونده 62 باغ اشاره کرد و گفت: 42 مورد از این پرونده‌ها مربوط به منطقه یک است و ما پیگیر هستیم تا آن دسته از پرونده‌ها که حقوق کسبه دارند با نظر شورای شهر تعیین تکلیف شوند.

موسوی تصریح کرد:یکی از این پرونده‌ها مربوط به گود تأمین اجتماعی است که اگر نسبت به این مسأله ورود پیدا نمی‌کردیم موضوع تبدیل به فاجعه می‌شد و ما معتقدیم که این مسائل باید به صورت شفاف تعیین تکلیف شوند.

وی تصریح کرد:‌ 79 پلاک ثبتی نیز در این منطقه وجود داشت که بخشی از آنها بدون ضابطه و تشریفات قانونی واگذار شده بود ما تلاش‌هایی انجام دادیم و خوشبختانه اکنون برخی از آنها بازپس گرفته شده و برای برخی دیگر از طریق مراجع قضایی حکم تخلیه گرفته شده است.

موسوی در پاسخ به سوال خبرنگاری که در رابطه با مرکز تجاری پالادیوم بود، گفت: سازمان بازرسی کل کشور درباره این پرونده اعلام کرد که باید به کمیسیون ماده 100 ارجاع شود، البته ما در ارتباط با آن رأی بدوی گرفتیم که مالک نسبت به این موضوع اعتراض داشت و درخواست تجدیدنظر کرد و آنچه مسلم است این بوده که هر حکمی در ارتباط با این موضوع داده شود، ما قطعاً آن را اجرایی خواهیم کرد.

به گزارش فارس، شهردار منطقه یک تهران در مورد ضرورت پیوست‌های ترافیکی برای مراکز تجاری گفت: پروانه این مراکز بر اساس طرح تفصیلی صادر شده ولی پس از ساخته شدن مشخص شده که در برخی از موارد بارگذاری بیشتر از حد معمول بوده است.

وی در پایان گفت: در مجتمع‌هایی همچون پالادیوم و اطلس‌مال در حال حاضر امکان تهیه پیوست ترافیکی نیست ولی ما به دنبال آن هستیم تا در نزدیکی محل اطلس‌مال با اتصال خط یک مترو به آن از بار ترافیکی این منطقه بکاهیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید