دو هزار بار آزمایش روی محموله ذرت آلوده انجام شد/ محموله برای سلامتی انسان مضر است

    کد خبر :587341

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: دو هزار بار آزمایش از محموله ذرت(آلوده) انجام و نتیجه آزمایش‌ها این شد که محموله برای سلامتی انسان مضر است علاوه بر آن با گذشت سه سال از توقف محموله در ورودی کشور، ​میزان سم آن نیز بالاتر رفت.

به گزارش تسنیم، نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد اظهار کرد: میزان سم محموله ذرت 120 هزار تنی وارداتی از برزیل بالاتر از حد استاندارد و برای انسان خطرناک است.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های این محصول وجود سم آفلاتوکسین است که در همه جای دنیا میزان استاندارد آن برای خوراک دام شیری و گوشتی “5ppb” پیش بینی شده است، اما در این محموله 120 هزار تنی میزان سم بیشتر از استاندارد و بالاتر از “5ppb” بود.

وی تصریح کرد: کشتی این محموله در سال 95 در گمرک بندر امام خمینی (ره) پهلو گرفت و از همان ابتدا میزان سم در آن بالا بود و باید به کشور مبداء مرجوع می‌شد که این اقدام صورت نگرفت.

پیروزبخت گفت: همان زمان در دستگاه‌های متولی و بین ناظران مربوطه مباحثی مختلفی شد و علاوه بر آن دو هزار بار آزمایش از محموله ذرت انجام و نتیجه آزمایش‌ها این شد که محموله برای سلامتی انسان مضر است علاوه بر آن با گذشت سه سال از توقف محموله در ورودی کشور، ​میزان سم آن نیز بالاتر هم رفته است.

وی افزود: وزیر کشور در این باره گزارش لازم را به رئیس جمهور داده است که در نهایت آقای روحانی باتوجه به اهمیت این موضوع در سلامت مردم تاکید کردند که اگر کالا مرجوع نشده باید امحاء شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید