رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد:

افزایش ۸۰ درصدی هزینه‌های حمل‌ونقل در عربستان

    کد خبر :587334

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به افزایش ۸۰ درصدی هزینه‌های حمل‌ونقل در عربستان گفت: در حال حاضر از خودروهای تولید سال ۲۰۱۹ برای جابه‌جایی حجاج استفاده می‌شود.

علیرضا رشیدیان سه‌شنبه شب در همایش راهنمایان نقل ترددی اظهار کرد: امر حمل و نقل موضوعی بسیار مهم و حساس است به گونه‌ای که هر تأخیری می‌تواند مشکل‌ساز شود آن هم در شرایطی که متوسط سنی زائرین ۶۰ سال بوده و انواع بیماریهای مرتبط با کهولت سن در بین آنان وجود دارد. از این رو باید در انجام دقیق و صحیح این امر با دقت نظر و هوشیاری لازم اقدام کنیم.

رئیس سازمان حج و زیارت با تأکید بر اینکه ایام تشریق تمرین زمان‌شناسی و تمرین زندگی دنیاست، اظهار کرد: ما به عنوان خادمان ضیوف‌الرحمن باید فراتر از دیگران و با دقت و حساسیت مضاعف‌تری، مسئولیت خود در خدمت به زائران انجام دهیم.

وی اظهار کرد: امسال با افزایش قابل توجه هزینه‌های حمل و نقل تا حدود ۸۰درصد در عربستان مواجه و در ازای آن خواهان در اختیار گرفتن اتوبوس‌های نو و دارای کیفیت مناسب و خوب شدیم. هم‌اکنون اتوبوسهایی برای حمل و نقل زائرانمان را در اختیار داریم که به‌طور طبیعی مشکلاتی چون خرابی در بین راه را ندارند؛ با این حال برای موارد احتمالی خرابی، باید خودروهای امدادی برای انتقال زائران تهیه شود.

رشیدیان ادامه داد: از سوی دیگر باید همه بخش‌ها به‌ویژه حوزه نقل ترددی در تعامل با زائران به‌گونه‌ای عمل کنند که استرس و اضطراب آنان کم شود؛ چنانکه در زمان خرابی خودرو، زائران دچار استرس و تشویش نشوند.

وی اظهار کرد: امسال تعداد درهای پارکینگ‌ها در مزدلفه افزایش یافته تا ترافیک نسبت به سال‌های قبل کاهش یابد که این خود می‌تواند به کاهش فشار و استرس زائران کمک کند.

به گزارش مهر، وی از بکارگیری و بهره‌گیری از ظرفیت‌های فناوری در حج امسال از جمله نرم‌افزار موبایلی زائریار خبر داد و گفت: باید این موضوع را به زائران اطلاع‌ دهید تا برای مسیریابی و حرکت به سمت مقصد از این امکانات کمک بگیرند و با آرامش در عربستان تردد کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید