از ادغام رنو و فیات-کرایسلر چه خبر؟

  • خودرو
  • چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ ۱۴:۳۸
    کد خبر :587278

مدتی پیش بحث همکاری دو غول خودروسازی جهان یعنی رنو و فیات-کرایسلر رسانه ای شد اما مشکلات بسیاری از قبیل عدم تمایل نیسان ژاپن به عنوان همکار رنو ،شکل گیری این اتخاد را در هاله ای از ابهام فرو برد. اما گزارش های جدید نشان می دهد که رنو به منظور اجرایی شدن این همکاری شاید میزان سهام خود در نیسان را کاهش دهد.

وال‌استریت ژورنال به نقل از منابع موثق گزارش داده که رنو می‌تواند سهم 43.4 درصدی خود در نیسان را کاهش دهد تا به این ترتیب توازن جدیدی در این اتحاد جهانی ایجاد شود. اگرچه نه رنو و نه نیسان واکنشی به این خبر نشان نداده‌اند اما گفته شده اگر رنو خواهان انجام چنین کاری باشد نیازمند تائید دولت فرانسه خواهد بود چراکه دولت این کشور مالک 15 درصد سهام رنو است.در سالها اخیر رایطه نیسان و رنو در شرایط نه چندان با ثباتی ادامه داشته است چرا که علی رغم بزرگتر بودن نیسان ،این شرکت ژاپنی تنها 15 درصد از سهام بدون حق رنو را در اختیار دارد و همین امر موجب بوجود آمدن بحث های فراوانی شده است.

به گزارش پردیس خودرو، نیسان معتقد است ادغام رنو و فیات-کرایسلر می‌تواند باعث تضعیف جایگاه این برند ژاپنی در اتحاد خودرویی شود. البته پیش از آنکه دولت فرانسه نیسان را به حمایت از این ادغام ترغیب کند، خود فیات-کرایسلر پیشنهاد ادغام را رنو را پس گرفت.گفته می شود پس از منتفی شدن همکاری رنو و فیات-کرایسلر به منظور یافتن راه حلی ،گفتگوهایی در خصوص تغییر ساختار رنو – نیسان صورت گرفته است. منابع نزدیک به این دو خودروساز ادعا می‌کنند گفت‌وگوها هنوز در مراحل اولیه قرار دارند اما یک ایمیل فرستاده شده در 12 جولای نشان می‌دهد توافق رنو و نیسان می‌تواند منجر به‌ پیش‌نویس توافق اولیه‌ی بین این دو شرکت شود.

پیش از این مایک مانلی مدیر اجرایی فیات-کرایسلر عنوان نموده بود که این اتحاد می توان به هر دو شکت کمک شایانی کند.وی این فرصت را برای رنو و نیسان مغتنم شمرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید