ساخت اسکله و تامین تجهیزات مهمترین راهبرد سازمان بنادر

    کد خبر :58715

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت:سیاست راهبردی این سازمان در حوزه بنادر بزرگ کشور سرمایه گذاری در ساخت آبراهه ها ، اسکله و تامین تجهیزات استراتژیک است .
[ساخت اسکله و تامین تجهیزات مهمترین راهبرد سازمان بنادر]

به گزارش ایرنا، محمد سعیدنژاد روز چهارشنبه در نشست مشترک مسؤولان سازمان بنادر و دریانوردی با نمایندگان عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی که به میزبانی بندر شهید رجایی برگزار شد، افزود:سازمان بنادر از جمله مجموعه های پیشرو در جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی است.
وی با اشاره به جایگاه فرامنطقه ای و بین المللی بندر شهید رجایی اظهار داشت: این بندر در بین بنادر منطقه خلیج فارس موقعیت ممتازی دارد و شرایط مناسبی برای بهره مندی و دسترسی جمعیت 400 میلیون نفری کشورهای آسیای میانه به آب های آزاد را فراهم کرده است.
به گفته مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ، بندر شهید رجایی سال گذشته سهم افزون بر 60 درصدی در تجارت بین المللی کشور در بخش کالاهای غیرنفتی داشته است.
سعید نژاد اضافه کرد: تنگه هرمز یکی از مهم ترین آبراهه های جهان است که 60 درصد نفت دنیا توسط کشتی ها از این آبراهه حمل و نقل می شود و بندر شهید رجایی در نزدیکی این تنگه به عنوان یکی از مهم ترین نقاط دریایی جهان واقع شده است.
وی اظهارداشت: بندر شهید رجایی در حوزه صادرات و واردات جمعیت 80 میلیون نفری ایران را پشتیبانی می کند.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ظرفیت فعلی کانتینری بندر شهید رجایی را پنج میلیون و 700 هزار TEU اعلام کرد و افزود: مرحله 2 توسعه بندر از نظر سازه و اسکله کامل شده و امیدواریم تا پایان امسال نصب تجهیزات آن به پایان برسد.
وی با اشاره به آخرین وضعیت ساخت ترمینال کانتینری شماره سه بندر شهید رجایی گفت: بخشی از این ترمینال در مرحله فراخوان مناقصه برای سرمایه گذاری است و با تغییرات صورت گرفته، ظرفیت این ترمینال سه میلیون و 200 هزار TEU پیش بینی شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین به مسئولیت های سازمان بنادر در زمینه اعمال حاکمیت دریایی نیز اشاره کرد و افزود: ایران عضو 37 کنوانسیون بین المللی دریایی است و سازمان بنادر به نمایندگی از دولت و نظام جمهوری اسلامی در چارچوب این قوانین بین المللی نقش حاکمیتی دارد.
وی اضافه کرد: این سازمان از زمان ساخت شناور تا زمان تردد آن روی دریا به ویژه در زمینه مباحث ایمنی و زیست محیطی نقش نظارت و اعمال حاکمیت دارد.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در پایان از اقتدار ایران در زمینه حاکمیت دریایی در منطقه سخن به میان آورد و گفت: با وجود تهدیداتی همچون دزدان دریایی، شناورها و کشتی های ایرانی با امنیت در آبراهه های بین المللی تردد می کنند.
اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه به منظور بررسی ظرفیت ، توانمندی ومسائل ومشکلات بندر شهید رجایی به بندرعباس سفرکرده اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید