تصمیم برای اینترنت نامحدود به جلسه یکشنبه موکول شد

    کد خبر :58702

وزیر ارتباطات درباره تصمیم نهایی برای ارائه اینترنت نامحدود گفت: تاکنون بحث حجم فروشی که کیفیت و سرعت در آن مطرح نبود، وجود داشت. ما مصرف کاربران را بررسی کرده و بر اساس آن بازه سرعتی را ارائه دادیم که در جلسه یکشنبه کمیسیون تنظیم مقررات برای تصویب بررسی می‌شود.

به گزارش ایسنا، محمود واعظی در حاشیه مراسم افتتاح پروژه‌های اپراتور دوم در راستای شبکه ملی اطلاعات، با اشاره به جلسه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درباره اینترنت نامحدود اظهار کرد: این چهارمین جلسه‌ای بود که طی یک هفته انجام شده‌ است. کار کارشناسی تقریبا تمام شده است. روز یکشنبه یک جلسه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات میگذاریم و امیدواریم این طرح توسط اعضا تصویب شود.

وی درباره جزئیات این طرح نامحدود توضیح داد: پیش از این حجم فروشی در شرایطی که کیفیت و سرعت مهم نبود، اتفاق می‌افتاد. در حال حاضر مکانیزمی را طراحی کرده و پیش‌بینی کردیم که مصرف معمولی کاربران، بنگاه‌ها و کسانی که کارهای تحقیقاتی می‌کنند، چقدر است.

او ادامه داد: بر این اساس، در بازه‌ای تا سرعت دو مگابیت، کاربران در طول روز چندین ساعت می‌توانند از اینترنت بین‌الملل و 10 برابر آن از اینترنت داخل استفاده کنند که یک قیمت دارد. برای سرعت سه تا شش و همچنین شش تا 16 مگ هم هزینه‌های دیگری در نظر گرفته شده است.

واعظی با بیان اینکه امیدواریم با این کار تحولی ایجاد شود که مردم دیگر نگران مساله حجم نباشند، افزود: این طرح را یکشنبه به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات میبریم که اگر تصویب شود، یک تا دو ماه به اپراتورها فرصت می‌دهیم که خود را در چارچوب جدید تعریف و طرح را اجرا کنند.

رفع فیلتر سایت‌ها برای کارهای تحقیقاتی، منوط به تشخیص کارگروه تعیین مصادیق

او همچنین با اشاره به در اختیار دادن اینترنت بر حسب سن، جنس و نیاز کاربران گفت: در گذشته سیستم فیلترینگ ما تنها در مرز گیت وی ورودی به کشور اعمال می‌شد. در فاز بعدی اپراتورهای ارائه دهنده اینترنت می‌توانند با استفاده از تجهیزاتی که دارند فیلترینگ را از ابتدا اعمال کنند.

وزیر ارتباطات در ادامه با اشاره به فراهم شدن زیرساخت‌های رفع فیلترینگ برای کاربران خاص بیان کرد: اگر بر اساس مصوبه‌ای که باید در کارگروه تعیین مصادیق انجام شود، مشخص شد که مثلا یک استاد دانشگاه از یک سری سایت برای کارهای تحقیقاتی خود استفاده کند که در حال حاضر فیلتر است، ارائه دهنده اینترنت می‌تواند آن سایت را برای کاربر باز کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید