کاروان رباتیک ایران به مسابقات جهانی کره جنوبی اعزام شدند

    کد خبر :587009

تیم های رباتیک جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در مسابقات جهانی رباتیک فیرا ۲۰۱۹ عازم کشور کره جنوبی می شوند.

به گزارش بازتاب به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر سروش صادق نژاد، رئیس کمیته ملی رباتیک جمهوری اسلامی ایران فیرا در این خصوص افزود: مسابقات جهانی رباتیک فیرا امسال، برای بیست و چهارمین سال متوالی به همت فدراسیون جهانی رباتیک فیرا، در شهر چانگوان کشور کره جنوبی برگزار می شود.

وی افزود: این مسابقات در دو بخش دانش آموزی و دانشجویی و در تاریخ های ۲۰ الی ۲۸ مردادماه برگزار می شود. ایران نیز در بخش دانش آموزی با ۲۷ تیم و در بخش دانشجویی با ۱۱ تیم از دانشگاه های صنعتی امیرکبیر، صنعتی شریف، یزد، اصفهان، فنی و حرفه ای و همچنین مدارس سلام، دانش، علامه طباطبایی، خاتم، علامه حلی، موسسه فرهنگی و آموزشی آرمان و ابداع گران و همچنین چند موسسه علمی و پژوهشی دیگر، برای حضور در این رقابت ها شرکت کرده که به تدریج از روز جمعه ۱۸ مردادماه این تیم ها به این شهر عزیمت خواهند کرد.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون جهانی رباتیک فیرا افزود: برگزاری این رقابت ها در ایران و همچنین حضور گروه های موفق ایرانی در رقابتهای بین المللی می تواند زمینه ساز تبادل اطلاعات بین تیمها؛ حضور تیمهای موفق در کنار یکدیگر و شکل گیری فعالیتهای مشترک با دانشگاه ها و مرکز علمی دیگر کشورها باشد. این علم روز دنیا که بسیاری از صنایع مختلف را در بر می گیرد؛ علاوه بر توسعه اقتصاد دانش بنیان و ایجاد خودکفایی در بسیاری از صنایع؛ به نخبگان ایرانی برای راه اندازی کسب و کارهای نوپا کمک خواهد کرد که زمینه ساز ایجاد نگرشی جدید در فعالیتهای علمی و پژوهشی، توسعه هرچه بهتر و مطلوب تر استارت آپ های این حوزه و توسعه دانشگاه های نسل سوم کشور را فراهم خواهد کرد.

وی افزود: امسال در کنار برگزاری مسابقات مدرسه رباتیک بین المللی فیرا نیز برای سومین سال متوالی در روزهای پیش از مسابقات برگزار می شود که کشورها در یک برنامه بین المللی هماهنگ به آموختن آخرین دستاوردهای روز دنیا می پردازند. همچنین با برگزاری منظم مسابقات بین المللی رباتیک امیرکبیر (فیراکاپ آزاد ایران) که امسال نیز در اوایل اسفندماه سال جاری برگزار شد، کمیته ملی رباتیک جمهوری اسلامی ایران فیرا سعی دارد تا با همکاری مجامع بین المللی بتواند در توسعه این دانش در کشور و افزایش مهارت علاقه مندان به این حوزه گام بردارد.

وی در پایان افزود: نگاه ویژه کشورهای منطقه به این علم و همچنین راه اندازی وزارتخانه هوش مصنوعی در برخی از کشورهای همسایه؛ نشان دهنده اهمیت این حوزه در صنعت و توسعه کشورها بوده و سیاست گذاران را ملزم می کند که برنامه ریزی؛ جهت دهی و سرمایه گذاری درستی در این بخش انجام دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید