ایجاد شغل بدون سرمایه‌گذاری خارجی ممکن نیست

    کد خبر :58699

پروژه‌ها و دستاوردهای ایرانسل در فاز سوم شبکه ملی اطلاعات با حضور دکتر واعظی، جمعی از معاونین ، مدیران وزارت ارتباطات و مدیرعامل ایرانسل، رونمایی شد.

به گزارش ایسنا، در آستانه راه‌اندازی فاز سوم شبکه ملی اطلاعات، امروز ایرانسل ۲۳ پروژه و دستاورد خود را در فاز سوم این شبکه با حضور وزیر ارتباطات، مدیر عامل این شرکت و استاندار تهران رونمایی کرد.

محمود واعظی – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – در این مراسم با بیان این که باید زیرساخت‌های ICT بستری برای تحول صنعت و سایر حوزه‌ها باشد، گفت: تکنولوژی ما باید علاوه بر خدمت در حوزه خودمان، در حوزه‌های صنعتی نیز متمرکز باشد و برای این کار لزوم سرمایه‌گذاری خارجی احساس می‌شود.

او با تاکید بر لزوم استفاده از IT در صنعت و سایر حوزه‌ها، اظهار کرد: امروزه با توجه به بالا و پایین آمدن قیمت نفت، اگر وارد سرمایه‌گذاری خارجی نشویم، برای اشتغال دچار مشکل خواهیم شد. همچنین تکنولوژی ما باید در خدمت سایر حوزه‌ها از جمله صنعت قرار بگیرد.

وی در ادامه گفت: امروز اینترنت، کلود و 5G همه در خدمت صنعت قرار گرفته است و مباحث مربوط به انقلاب چهارم صنعتی نیز در بستر تکنولوژی انجام می‌گیرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که کسانی که در این بخش هستند، درک کردند که چگونه از امکانات استفاده کنند و ارزش افزوده داشته باشند، ادامه داد: ما باید بستری باشیم که صنعت کشور متحول شود. با زیرساختی که امروز آماده شده می‌توانیم در صنعت جهش داشته باشیم و این آمادگی باید در وزارت ICT وجود داشته باشد.

علیرضا قلمبر دزفولی، مدیر عامل ایرانسل هم در ابتدای این مراسم گفت: یکی از دستاورد های شبکه ملی اطلاعات محاسبه ترافیک داخل با تعرفه نیم بهاست و همین کاهش تعرفه با کاهش هزینه ۷۰۰ میلیارد تومانی، برای مشترک ایجاد می کند.

وی رشد گوشی‌های هوشمند را یکی دیگر از دستاوردهای شبکه ملی اطلاعات عنوان کرد و از افزایش ۲.۷ درصدی گوشی‌های هوشمند، خبر داد.

دزفولی تصریح کرد: در طول یک سال گذشته ۳۰۰ درصد رشد ترافیک ۴G داشته ایم و رشد ۱۵ برابری شبکه پهن باند در شبکه ایرانسل را شاهد بوده ایم.

او به طراحی بسته های متنوع اینترنت ایرانسل متناسب با نیاز های مشتریان اشاره کرد و گفت : مشترک ایرانسل با اپلیکیشن “ایرانسل من” از وضعیت خود در زمینه باقیمانده حساب و بسته های موجود، مطلع می شود.

مدیر عامل ایرانسل از راه اندازی سیم کارتهای یکی از اپراتور های مجازی طرف قرارداد با ایرانسل خبر داد و یکی از همین سیم کارت ها را در این مراسم به صورت آزمایشی تست کرد و در ادامه از انجام پروژه اینترنت اشیا در ایرانسل خبر داد.

وی پروژه‌های افتتاح شده امروز را ۹ پروژه در فاز سوم شبکه ملی اطلاعات بیان کرد و افزود: امروز ۲۵ هزارمین سایت را در شبکه ایرانسل، رونمایی می کنیم.

دزفولی به توسعه شبکه CDN از ۴ به ۷ عدد اشاره کرد و تاکید کرد: در این فاز توسعه مراکز داده و ترافیک داخلی اتفاق افتاده است.

این مقام مسوول یادآور شد: توسعه زیر ساختهای مدیریت دسترسی اینترنت به وسیله گیت وی اهواز یکی دیگر از پروژه های ایرانسل است که باعث ارتقا لینک های دیتاتمام گیت وی به ظرفیت ۱۰۰ گیگا بیت بر ثانیه شده است.

وی بهره برداری از مرکز امنیت شبکه را هشتمین پروژه افتتاح شده امروز ، عنوان کرد: دزفولی در ادامه این جلسه از خدمات جدید ایرانسل به عنوان پروژه های دیگر امروز اشاره کرد و بهره برداری تجاری از نخستین شبکه گسترده NB-IOT در ایرانسل را یکی از این خدمات معرفی کرد.

او همچنین رونمایی از تلویزیون اینترنتی لنز، در بستر وب را یکی دیگر از پروژه های خدماتی ایرانسل، اعلام کرد .

مدیر عامل ایرانسل از تعرفه و پیشنهاد جدید سیم‌کارت های دائمی در این شرکت خبر داد و اضافه کرد: قیمت این سیم‌کارت ها ۶۰۰ هزار ریال با تعرفه ۳۳۳ ریال طراحی شده است.

وی تصریح کرد: پلت‌فرم جذب مشترک بر روی تبلیغات آنلاین، پلت فرم پرداخت مستقیم سرویس های دیجیتال، برنامه های کاربردی با عقد قرار داد با ۳۰ مجموعه تولید کننده محتوا، سرویس تبلیغات هدفمند بر بستر تلفن همراه، خدمات cloud PBX ، خدمات Hotline ، خدمات دولت همره (الکترونیک) و خدمت تجاری مدیریت ناوگان حمل و نقل و مدیریت ماموریت ها از پروژه های دیگر ایرانسل، در فاز سوم شبکه ملی اطلاعات است.

مدیر عامل ایرانسل به ۳ پروژه انتهایی این شرکت اشاره کرد و گفت: هسته شبکه NFV/SDN cloud ، بهره برداری تجاری از هسته شبکه ۵G/NB/IOT/ cloud و بهره برداری آزمایشی از نخستین شبکه رادیویی مبتنی بر تکنیک های ۵G از جمله این پروژه ها است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید