تمدید فراخوان سراسری شعر «رقص شمشیر جاهلی»

    کد خبر :58669

مهلت ارسال اثر به دبیرخانه این فراخوان تا روز چهارشنبه ۵ مرداد تمدید شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، پیرو انتشار فراخوان کشوری شعر «رقص شمشیر جاهلی» درخصوص هجو تناقض های دنیای وارونه امروز با همکاری بنیاد فرهنگی سیدالشهدا، حوزه هنری استان البرز و دبیرخانه دومین جشنواره بین المللی حقوق بشر آمریکایی و استقبال از این فراخوان، مهلت ارسال اثر به دبیرخانه این فراخوان تا روز چهارشنبه 5 مرداد تمدید شد.

در پی تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر رسالت شاعران متعهد درخصوص روشنگری عمومی و نشان دادن عکس العمل‌های مناسب هنری و شعری نسبت به تناقض‌های آشکار سیاسی و فرهنگی در دنیای امروز و انتقاد نسبت به عملکرد طنزگونه نهادهای بین‌المللی و قدرت‌های مستکبر جهانی همچون آمریکا و پیروان مرتجع آن ها در اداره امور جهان و دم زدن از موضوعاتی چون حقوق بشر، حمایت از مردم، مبارزه با تروریسم و… حوزه هنری استان البرز، بنیاد فرهنگی سید الشهدا و دبیرخانه دومین جشنواره بین المللی حقوق بشر آمریکایی با همکاری اساتید و شاعران مطرح کشوری فراخوان سراسری شعر با عنوان «رقص شمشیر جاهلی» را با محوریت کلی هجو تناقض‌های دنیای وارونه امروز تدوین و منتشر کردند.

شاعران سراسر کشور می توانند تا 5 مردادماه 1396 اشعار خود را در اولویت‌های موضوعی ذیل به دبیرخانه این فراخوان ادبی ارسال کنند:

حقوق بشر سعودی- حقوق بشر آمریکایی

سبک زندگی غربی و درماندگی بشر امروز

رقص شمشیر جاهلیت مدرن- رقص شمشیر جاهلیت قبیلگی

پایان آل سعود- پایان ارتجاع

بیداری اسلامی- بیداری انسانی

تناقض‌های سیاسی- فرهنگی دنیای معاصر

اشعار می‌توانند در هر یک از قالب‌های شعری و به شکل طنز، هجو یا انتقادی سروده شوند. اشعار منتخب این فراخوان در همایش ادبی باشکوهی با همین عنوان در استان البرز توسط شاعران خوانش می‌شوند و از این آثار تقدیر شایسته‌ای به عمل خواهد آمد. همچنین آثار منتخب این فراخوان در کتاب مجموعه اشعار این همایش منتشر خواهند شد.

ارسال آثار صرفاً از طریق دبیرخانه مجازی به نشانی www.artiraniha.ir  انجام می شود. تقدیر از آثار برگزیده در همایش ادبی در اواسط مردادماه صورت خواهد گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید