انتقاد یک اصولگرا از صداوسیما: درمورد ظریف، کج‌سلیقگی کردند

  • سیاسی
  • سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ ۱۳:۴۷
    کد خبر :586593

حسین کنعانی مقدم فعال سیاسی اصول‌گرا با بیان اینکه صداو سیما نباید مانع از این شود که مسئولان نظام، به ویژه در بخش سیاست خارجی صدای خود را بازنشر دهند. گفت: بر این باور هستم که مقداری در عدم پخش نشست خبری ظریف کج‌سلیقه‌گی اتفاق افتاد.

حسین کنعانی مقدم از فعالان اصول‌گرا و دبیرکل حزب سبز در ارتباط با سانسور خبری و پخش نشدن کامل کنفرانس خبری محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان به مناسب روز خبرنگار، از شبکه خبر صدا و سیما تاکید کرد: «در ابتدا لازم است به این مساله توجه داشته باشیم که مشروح کامل این نشست به صورت زنده از شبکه‌های بین‌المللی، «العالم» و «پرس تی وی»، با ترجمه همزمان پخش شد. در ارتباط با اقدام صدا و سیما می‌توان این مساله را می‌توان مطرح کرد که با توجه به بُعد بین‌المللی بودن نشست به طور کامل پخش نکرده است.»

وی افزود: «نکته بعدی این است که پوشش این نشست خبری برای صدا و سیما الزام‌آور نبوده است. بدین شرح که بر اساس قوانین صدا و سیما نشست رسمی سران سه قوه با توجه به موضوعات ملزم به پخش است. با این وجود، بهتر بود که صداو سیما، این نشست خبر را به صورت کامل پوشش می‌داد و تنها به پخش گوشه‌ای از مواضع او اکتفا می‌کرد. زیرا مواضع ظریف، مواضع دولت و نظام در خصوص موضوعات مختلف بود.»

در بخشی دیگر از گفته‌های خود کنعانی مقدم تصریح کرد: «یکی دیگر از دلایل عدم پخش کامل این نشست خبری می‌تواند این باشد که این امکان وجود داشت ظریف در پی تبلیغات انتخاباتی زودهنگام برای ریاست جمهوری 1400 باشد.»

در ادامه این فعال سیاسی اصول‌گرا در پاسخ به این مساله که ظریف به طور واضح از عدم حضور در میدان انتخابات 1400 در نشست خبری خود خبر دارد، گفت: «در عالم سیاست نمی‌توان به چنین اظهاراتی باور داشت. در آینده ظریف می‌تواند دلایلی همچون خواست هم‌فکران و فشار نزدیکان خود را برای نامزد شدن مطرح کند.»

در بخشی دیگر از اظهارات خود کنعانی مقدم در پاسخ به این پرسش که بهتر نبود به دلیل اینکه این اولین نشست خبری ظریف بود و دوم اینکه این نشست خبری پس از تحریم ظریف از سوی آمریکا برگزار شده بود، نشست به‌طور کامل پخش می‌شد، عنوان کرد: «بهتر این بود که این نشست خبری پخش می‌شد؛ زیرا هم موقعیت حساس بود و هم ظریف سخنان مناسبی را بر زبان راند. با این وجود باید توجه داشت که شورای سیاست‌گذاری صدا و سیما مقداری ملاحظات سیاسی را هم در دستور کار قرار می‌دهد.»

او افزود: «در شرایطی که تریبون‌های خبری از ظریف در محافل خارجی گرفته شده و به شکلی غیرمنطقی از سوی آمریکا تحریم شده، صدا و سیما باید فعالیت بیشتری در این زمینه انجام می‌داد و اجازه تحریم بیشتر شخصیت‌های کشورمان را ندهد. در این زمینه ضروری است هم شبکه‌های برون‌مرزی و هم شبکه‌های داخلی، بلندگویی برای رساندن صدای نظام به جهان و داخل باشند. منتهای مراتب، با نزدیک شدن به انتخابات به نظر می‌رسد صدا و سیما ملاحظات بیشتری را در دستور کار قرار داده است.»

کنعانی مقدم تاکید کرد: « سیاست همیشگی صداو سیما این بوده که مظان اتهام جانبداری از یک شخصیت سیاسی قرار نگیرد اما این نباید مانع از این شود که مسئولان نظام، به ویژه در بخش سیاست خارجی نتواننند صدای خود را بازنشر دهند. با تمام این اوصاف، بر این باور هستم که مقداری در عدم پخش نشست خبری امروز ظریف کج‌سلیقه‌گی اتفاق افتاد.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید