مشخصات فنی بی‌ ام‌ و 530e جدید اعلام شد

  • خودرو
  • سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ ۱۲:۳۰
    کد خبر :586539

بی‌ام‌و مشخصات فنی مدل جدید سدان پلاگین هیبرید 530e را معرفی کرد. نسخه‌ی به‌روزرسانی شده‌ی این خودرو به سیستم چهارچرخ محرک مجهز است و شعاع حرکتی برقی بیشتری هم دارد.

بی‌ام‌و تصمیم گرفته تا برای سال ۲۰۲۰ نسخه‌ی پلاگین هیبریدی سری ۵ را که با کد 530e شناخته می‌شود، به‌روزرسانی کند. عمده‌ی تغییرات مدل جدید این خودرو شامل باتری بزرگ‌تر و اضافه شدن سیستم چهار چرخ محرک xDrive به امکانات خودرو است.

بی‌ام‌و تصمیم گرفته تا باتری ۹.۲ کیلووات ساعتی قبلی این خودرو را حذف و آن را با یک باتری جدید با ظرفیت ۱۲ کیلووات ساعت جایگزین کند. این باتری جدید با اینکه ظرفیت بالاتری دارد؛ ولی ابعاد آن نسبت به قبل تفاوتی نکرده است. با این باتری جدید، براساس استاندارد WLTP اروپا شعاع حرکتی بی‌ام‌و 530e در حالت تمام برقی از ۵۳ کیلومتر به ۵۷ کیلومتر افزایش پیدا کرده است.

امکان شارژ کردن باتری بی‌ام‌و 530e با استفاده از سوکت معمولی برق در ۶ ساعت وجود دارد؛ ولی با استفاده از شارژر BMW I Wallbox می‌توان در عرض ۳ ساعت و ۳۵ دقیقه باتری‌ها را به‌طور کامل شارژ کرد. در کنار باتری جدید، بی‌ام‌و اقدام به نصب آخرین سیستم eDrive روی این مدل کرده است که می‌تواند آلایندگی را تا ۲۰ درصد کاهش دهد. مصرف سوخت ترکیبی 530e تنها ۱.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و آلایندگی آن در هر کیلومتر فقط ۳۶ گرم CO2 است.

در قلب بی‌ام‌و 530e از یک پیشرانه‌ی ۲ لیتری ۴ سیلندر توربو استفاده شده است که می‌تواند ۱۸۱ اسب‌بخار قدرت تولید کند. یک موتور الکتریکی به قدرت ۱۱۱ اسب‌بخار نیز در این خودرو نصب شده است و مجموع قدرت خودرو را به ۲۴۸ اسب‌بخار و گشتاور آن را به ۴۲۰ نیوتن‌متر می‌رساند. برای بی‌ام‌و 530e تنها یک انتخاب برای جعبه‌دنده وجود دارد و آن ۸ سرعته‌ی خودکار است.

بی‌ام‌و اعلام کرده که مدل 530e می‌تواند در ۶.۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر سرعت این مدل هم ۲۳۵ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. در حالت تمام الکتریکی امکان دستیابی به حداکثر سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت وجود دارد. نسخه‌ی پلاگین هیبریدی بی‌ام‌و سری ۵ به سیستم تهویه‌ی مطبوعی مجهز است که امکان روشن کردن آن از راه دور با استفاده از تلفن همراه هوشمند وجود دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید